۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۵

راه جدیدی برای رهایی از استرس پرواز: سم‌زدایی دیجیتال در ۳۰ هزار پایی!

ایتنا - دکتر «مایکل سیلی» روان‌درمانگر مستقر در کالیفرنیا، اخیراً تجربه جالبی را در یک پرواز چهار ساعته به اشتراک گذاشت.
راه جدیدی برای رهایی از استرس پرواز: سم‌زدایی دیجیتال در ۳۰ هزار پایی!

او به جای تماشای فیلم یا مطالعه مجله، به سادگی از پنجره به بیرون خیره شد و به افکار خود پرداخت. سیلی این تجربه را نوعی «سم زدایی دیجیتال» و «تأمل» می‌داند.

تعداد فزاینده‌ای از مردان نیز همین کار را انجام می‌دهند، اما با اصطلاح «raw dogging» آن را توصیف می‌کنند.

سیلی در مورد تجربه خود گفت: «از روال معمول تماشای فیلم یا خواندن کتاب (در هواپیما) خسته شده بودم، بنابراین به خودم گفتم: فقط به هیچ‌چیز خیره خواهم شد.»

او افزود: «شاید تشویق برخی از مردان برای پذیرش مدیتیشن، ذهن‌آگاهی یا هر چیز دیگری که «روحانی» تلقی می‌شود، دشوار باشد. اما خیره شدن به بیرون از پنجره و خاموش کردن «مغز دیجیتال» می‌تواند راهی ساده و مؤثر برای آرامش و تمرکز باشد.»

برخی از مردان این چالش را فراتر از اجتناب از سرگرمی در هواپیما برده‌اند و حتی از غذا، نوشیدنی و حتی رفتن به دستشویی در طول پرواز خودداری می‌کنند.

این روند در رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه در TikTok، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کاربران این پلتفرم با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند طولانی‌ترین زمان را با کمترین امکانات رفاهی سپری کند.

در حالی که «raw dogging» بیشتر به عنوان یک پدیده مردانه شناخته می‌شود، برخی از زنان نیز به این روند پیوسته‌اند.

یک دی‌جی بریتانیایی به نام «oiwudini» توانست ۱.۳ میلیون لایک برای ویدیویی که در آن به سفر هفت ساعته خود بدون استفاده از هدفون، خوابیدن یا استفاده از هرگونه امکانات راحتی افتخار می‌کرد، کسب کند.

یکی از کاربران در کامنتی این تجربه را «راهی شگفت‌انگیز برای سم‌زدایی از دوپامین بیش از حد» توصیف کرد.
کد مطلب: 79675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام