۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱

ویدئوهای مربوط کاهش وزن تیک‌تاک را نبینید!

ایتنا - ​​​​​​​بر اساس یک مطالعه جدید که محققان دانشگاه چارلز استورت استرالیا انجام داده‌اند، تماشای محتوای مرتبط با کاهش وزن در تیک‌تاک می‌تواند تأثیرات منفی فوری بر سلامت روان داشته باشد.
ویدئوهای مربوط کاهش وزن تیک‌تاک را نبینید!

بر اساس یک مطالعه جدید که محققان دانشگاه چارلز استورت استرالیا انجام داده‌اند، تماشای محتوای مرتبط با کاهش وزن در تیک‌تاک می‌تواند تأثیرات منفی فوری بر سلامت روان داشته باشد.

این تحقیق که در مجله PLOS ONE منتشر شده، نشان می‌دهد که گذراندن زمان زیاد در این پلتفرم، به‌ویژه تماشای محتوای مرتبط با بی‌اشتهایی عصبی، می‌تواند به اعتماد به نفس زنان جوان آسیب زده و خطر اختلالات خوردن را افزایش دهد.

محققان دریافتند که تنها ۱۰ دقیقه مواجهه با محتوای ضمنی و صریح مرتبط با بی‌اشتهایی عصبی در تیک‌تاک می‌تواند پیامدهای منفی فوری بر تصویر بدنی و درونی‌سازی ایده‌آل‌های ظاهری داشته باشد. این مطالعه با مشارکت ۲۷۳ زن بین ۱۸ تا ۲۸ سال انجام شد.

نیمی از شرکت‌کنندگان به مدت ۷ تا ۸ دقیقه محتوای مرتبط با اختلالات خوردن را تماشا کردند، در حالی که گروه دیگر محتوای خنثی مربوط به طبیعت، آشپزی، حیوانات یا کمدی را مشاهده کردند. هر دو گروه پس از تماشای ویدئوها کاهش رضایت از تصویر بدنی را گزارش کردند، اما گروهی که در معرض محتوای مرتبط با بی‌اشتهایی عصبی قرار گرفته بودند، احساس بدتری نسبت به خود داشتند و این باور را درونی کردند که لاغر بودن مهم است.

محققان توصیه می‌کنند که کنترل‌ها و مقررات سختگیرانه‌تری بر محتوای مرتبط با بی‌اشتهایی عصبی، اختلالات خوردن و مسائل بدنی در تیک‌تاک اعمال شود. آنها اشاره کردند که اگرچه اقداماتی برای حذف محتوای خطرناک انجام شده، اما کاربران راه‌هایی برای دور زدن این کنترل‌ها پیدا می‌کنند.

سخنگوی تیک‌تاک اعلام کرد که این پلتفرم در تلاش است تا اطمینان حاصل کند کاربران تجربه مشاهده متنوع و امنی دارند، زیرا آنچه برای یک فرد آزاردهنده است، ممکن است برای دیگری کاملاً مناسب باشد.

این مطالعه در زمانی منتشر می‌شود که تیک‌تاک با چالش‌های قانونی در ایالات متحده روبرو است. رئیس جمهور بایدن در آوریل قانونی را امضا کرد که به ByteDance، مالک چینی تیک‌تاک، تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ فرصت می‌دهد تا این اپلیکیشن را بفروشد یا با ممنوعیت کامل روبرو شود. تیک‌تاک و ByteDance این موضوع را به دادگاه فدرال برده‌اند و استدلال‌های شفاهی برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.
کد مطلب: 80271
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام