۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲

جریمه ۶۰ میلیون دلاری T-Mobile به دلیل ناتوانی در جلوگیری از نقض اطلاعات

ایتنا - این جریمه سنگین توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) وضع شد و بزرگترین جریمه مالی است که تاکنون توسط این سازمان وضع شده است. تی‌موبایل متعلق به شرکت Deutsche Telekom، مستقر در آلمان، است، و به این دلیل بود که CFIUS به موضوع آن پرداخته است.
جریمه ۶۰ میلیون دلاری T-Mobile به دلیل ناتوانی در جلوگیری از نقض اطلاعات
بنا بر گزارش وبسایت بلومبرگ، اپراتور مخابراتی T-Mobile به دلیل عدم گزارش و جلوگیری از نقض اطلاعات60 میلیون دلار جریمه شده است. این جریمه سنگین توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) وضع شد و بزرگترین جریمه مالی است که تاکنون توسط این سازمان وضع شده است. تی‌موبایل متعلق به شرکت Deutsche Telekom، مستقر در آلمان، است، و به این دلیل بود که CFIUS به موضوع آن پرداخته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، منشأ این جریمه‌ها بر اساس قراردادی در سال 2020 است که در آن اسپرینت توسط تی‌موبایل خریداری شد. CFIUS برخی از شرایط، از جمله شروطی مربوط به محافظت از داده‌های مصرف‌کنندگان، را برای خرید قرار داد. طبق گزارش رویترز، این کمیته دریافت که تی‌موبایل با عدم ایمن‌سازی داده‌ها و سپس با گزارش نکردن دسترسی غیرمجاز به این داده‌ها، از این شرایط پیروی نکرده است.
 
دسترسی مذکور به داده‌ها در سال‌های 2020 و 2021 اتفاق افتاد. تی‌موبایل علت آن را مشکلات فنی که در طول فرایند پس از ادغام با اسپرینت به وجود آمد اعلام کرد. این شرکت می‌گوید که این بر «اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده از تعداد کمی از درخواست‌های اطلاعات از سوی نهادهای اجرای قانون» تاثیر گذاشته بود.
 
همچنین این شرکت می‌گوید که این داده،ها، حتی پس از وقوع دسترسی غیرمجاز، درون جامعه نهادهای مجری قانون باقی مانده است. تی‌موبایل مدعیست که این مسائل «به موقع» گزارش شده و «به سرعت برای آنها چاره‌جویی شده است».
 
نماینده‌ای از این شرکت در تماس با انگجت نظر فوق را تکرار کرد و گفت: «این یک نقض اطلاعات نبود، بلکه یک مشکل فنی بود».
 

CFIUS در ماه‌های اخیر بر شدت جریمه‌ها و مجازات‌های خود افزوده است. این نهاد در حدود یک سال گذشته شش جریمه بزرگ صادر کرده است، اگرچه هیچ یک نزدیک به جریمه 60 میلیون دلاری تی‌موبایل نبوده است. این تقریباً سه برابر جریمه‌هایی است که در هر یک از بازه‌های زمانی مشابه دیگر در طول عمر خود از سال 1975 تا 2022 صادر کرده است.
 
یکی از مقامات آمریکایی به رویترز گفت: «اعلام این جریمه 60 میلیون دلاری تعهد این کمیته را برای تشدید اعمال قانون توسط CFIUS از طریق پاسخگو نگه داشتن شرکت‌ها در صورت عدم رعایت تعهداتشان نشان می‌دهد.»
کد مطلب: 80346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام