۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۶

بازتولید صدای هنرپیشه‌ها با هوش مصنوعی مجار شد

ایتنا - هنگامی که این اتحادیه در نوامبر 2023 به اعتصاب خود پایان داد، گفت که توانسته است به توافقی دست یابد که از اعضای آن در برابر «تهدید هوش مصنوعی» محافظت کند.
بازتولید صدای هنرپیشه‌ها با هوش مصنوعی مجار شد
SAG-AFTRA توافقنامه جدیدی را اعلام کرده است که برای هنرپیشه‌ها این امکان را فراهم می‌آورد تا با امضای رضایتنامه از کپی‌برداری از صدایشان توسط هوش مصنوعی کسب درآمد کنند.
 
به گزارش ایتنا، این اتحادیه که نماینده هزاران اجراکننده است با Narrativ، که یک پلتفرم آنلاین است که در آن اجراکنندگان می‌توانند برای استفاده در تبلیغات صوتی مجوز کپی صدای دیجیتال را دریافت کنند، قرارداد بسته است. برندهایی که می‌خواهند از صدای یک اجراکننده استفاده کنند باید محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می‌کنند مشخص کنند و اجراکنندگان قادر خواهند بود پیشنهادها را قبل از پذیرش یا رد آنها بررسی کنند.
 
اجراکنندگان همچنین می‌توانند قیمت‌های خود را تعیین کنند، که حداقل نرخ‌های SAG-AFTRA مبنای کمترین قیمت است. و اگر دیگر نمی‌خواهند با Narrativ کار کنند، این پلتفرم موظف است کپی‌های صدای دیجیتال آنها و هرگونه آیتم ضبط‌شده‌ای را که برای تولید آن انجام داده‌اند حذف کند. وقتی این اتحادیه سال گذشته اعتصاب کرد، یکی از بزرگترین مسائلی که می‌خواست برای آن چاره‌جویی شود استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد شباهت با هنرپیشه‌ها بدون اجازه آنها (و بدون دستمزد) حتی پس از مرگ آنها بود. آنها همچنین از اینکه این فناوری پتانسیل آن را دارد که به طور کامل جای اجراکنندگان آثار هنری را بگیرد ابراز نگرانی کردند.
 

هنگامی که این اتحادیه در نوامبر 2023 به اعتصاب خود پایان داد، گفت که توانسته است به توافقی دست یابد که از اعضای آن در برابر «تهدید هوش مصنوعی» محافظت کند. بر اساس شرایط توافقی که مورد مذاکره قرار گرفت، اجراکنندگان باید رضایت صریح خود را قبل از آنکه کپی‌برداری از آنها قابل اجرا شود ارائه دهند. آنها همچنین باید رضایت خود را برای هر پروژه مضاعفی که از نسخه کپی‌برداری‌شده آنها استفاده می‌شود ارائه دهند.

در ژانویه، SAG-AFTRA با Replica Studios قراردادی امضا کرد تا اجراکنندگان بتوانند صدای خود را به استودیوهای بازی مجوزدهی کنند. با این حال، نتوانست با چندین ناشر بزرگ بازی های ویدیویی به توافق برسد، و این باعث شد که اتحادیه درخواست اعتصاب دیگری را در ماه ژوئیه بدهد تا بتواند از حقوق اعضایش در موضوع بازآفرینی شبیه‌سازی‌ها و صداها با هوش مصنوعی بدون اجازه آنها محافظت کند.
کد مطلب: 80358
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام