۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰

جان هم: ایلان ماسک و جف بیزوس با پول خودشان را وارد بحث‌های فرهنگی می‌کنند

ایتنا - «جان هم» بازیگر سریال «مد من» (Mad Men) معتقد است میلیاردهایی چون «ایلان ماسک» و «جف بیزوس» راه خود برای ورود به بحث‌های فرهنگی را با پول باز می‌کنند.
جان هم: ایلان ماسک و جف بیزوس با پول خودشان را وارد بحث‌های فرهنگی می‌کنند

این بازیگر ۵۳ ساله در سریال «برنامه صبحگاهی» (The Morning Show) اپل تی‌وی + نقش میلیاردری به نام «پل مارک» را بازی می‌کند که به دنبال خریداری شبکه خیالی یو‌بی‌ای است. این شخصیت با ایلان ماسک مقایسه می‌شود که مانند مارک در عرصه فناوری فعال است و توئیتر را در سال ۲۰۲۲ به مالکیت خود درآورد.

جان هم به «ورایتی» می‌گوید: «آن‌ها به شکلی راه خود را برای ورود به بحث‌های [فرهنگی] با پول باز می‌کنند، این‌طور نیست؟ بیزوس تراکنش‌های آنلاین زیادی را در دنیا کنترل می‌کند و «واشینگتن پست» را خریداری کرده، بنابراین از جهتی یک بلندگو دارد. ایلان ماست توئیتر را خرید، نامش را عوض کرد و تغییرش داد، و حالا یک نهاد متفاوت شده است. بنابراین او هم از جهتی بلندگوی خودش را خریداری کرد.»

این بازیگر در ادامه از ثروت و قدرت ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: «این آدم‌ها، به جای اینکه اربابانی خیرخواه باشند مثل وقتی که در ایام قدیم بارون‌های سارق و بارون‌های فولاد وجود داشتند که فقط ساختمان غول‌آسایی می‌ساختند و اسمش را «تالار کارنگی» می‌گذاشتند، امروز کمپانی‌های رسانه بزرگ و قدیمی را می‌خرند و از آن به عنوان بلندگویی برای بیان عقاید خود استفاده می‌کنند.» او اضافه می‌کند که از این قوانین ضد-انحصارطلبی سخت‌تری وجود داشت اما امروز میزان زیادی ثروت در دست عده معدودی است.

هم با «برنامه صبحگاهی» نامزد امی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال‌های درام و با «فارگو» (Fargo) نامزد امی بهترین بازیگر مرد شاخه مینی‌سریال و فیلم تلویزیونی است.

منبع: سایت سی‌نما
کد مطلب: 80430
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام