۰
plusresetminus
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۰
اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده:

موشک فالکون ۹ پس از فرود ناموفق، متوقف شد

ایتنا - این دومین بار در سال جاری است که پرتاب‌های این موشک به دلیل مشکل فنی متوقف می‌شود.
موشک فالکون ۹ پس از فرود ناموفق، متوقف شد

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس پس از ناتوانی در فرود موفقیت‌آمیز روی زمین طی یک مأموریت معمولی استارلینک، «موقتا متوقف شده است».

در ساعات اولیه روز چهارشنبه، موشک فالکون ۹ با موفقیت دسته‌ای از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را به مدار زمین فرستاد. با این حال، مرحله اول قابل استفاده مجدد این موشک که قرار بود طبق معمول بر روی یک سکوی شناور در دریا فرود آید، پس از برخورد با سطح آب و وقوع آتش‌سوزی، غرق شد.

این حادثه به صورت زنده توسط اسپیس‌ایکس پخش شد.

سخنگوی اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «این حادثه به دلیل ناتوانی موشک بوستر فالکون ۹ در فرود ایمن بر روی سکوی دریایی رخ داد. تاکنون هیچ گزارشی از جراحات یا خسارات به اموال عمومی گزارش نشده است. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز کرده است».

توقف موشک فالکون ۹، که یکی از ابزارهای اصلی ارسال ماهواره‌ها و انسان‌ها به فضا در کشورهای غربی است، اتفاقی نادر به شمار می‌آید.

این موشک در ماه ژوییه نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ به دلیل نقص در مرحله دوم در فضا که منجر به از بین رفتن دسته‌ای از ماهواره‌های استارلینک شد، متوقف شده بود.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده که مسئول نظارت بر ایمنی موشک‌های خصوصی و محل‌های پرتاب آن‌ها است، روز چهارشنبه از اسپیس‌ایکس خواست تا تحقیقات کاملی را در این زمینه آغاز کند. این تحقیقات تحت نظارت اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده انجام خواهد شد.
کد مطلب: 80560
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام