۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۱
طبق گزارش‌ها،

آیفون ۱۶ پرو به قابلیت فیلمبرداری فوق روان 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه مجهز شده است

مدل‌های جدید آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس دارای لنزهای تتراپریسم تطبیقی با بزرگنمایی 5 برابری و دوربین‌های 48 مگاپیکسلی فوق عریض خواهند بود.
آیفون ۱۶ پرو به قابلیت فیلمبرداری فوق روان 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه مجهز شده است
در یک نشت خبری جدید، «منابع موثق» به وبسایت 9to5Mac گفته‌اند که نسخه پرو آیفون ۱۶ از توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K با نرخ فوق‌العاده روان 120fps پشتیبانی خواهد کرد. بنا بر ادعای همان منبع، دکمه راه‌انداز دوربین جدید آیفون ۱۶ از تغییر اپ پیش‌فرض دوربین به یک اپ ساخته‌شده توسط یک طرف ثالث پشتیبانی خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا، در ادامه این مطلب آمده است که در صورت وجود یک SSD اکسترنال، امکان ضبط ویدیوهای 4K 120fps با کیفیت ProRes فراهم خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که اپل میانبر QuickTake برای ضبط ویدیو در حالت عکس را ارتقا داده است تا به جای  1080pبا کیفیت 4K فیلمبرداری کند.
 
ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی از فرمت تصویر JPEG-XL، امکان مکث (pause) در ضبط ویدیو، حذف نویز باد، حالت‌های ویدیوی ویژه جدید، و بهبود پردازش تصویر ML برای رنگ‌های پوست نیز ارائه می‌شوند. این سنسورها امکان پشتیبانی از ویدیوی 8K را نیز دارند اما این قابلیت احتمالاً در سری بعدی آیفون‌ها عرضه خواهد شد.
 

در مورد «دکمه دوربین» جدید، که احتمالاً نام دیگر راه‌انداز جانبی جدید آیفون است، ظاهراً از حرکات لغزشی برای تنظیم زوم یا نوردهی، علاوه بر پشتیبانی از فشار نرم و سخت برای فوکوس و عکسبرداری پشتیبانی می‌کند. این دکمه از همان API iOS 18 استفاده می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد اپ مشابه دیگری را جایگزین دکمه دوربین موجود در صفحه اصلی (home) کند.
 
این گزارش همچنین موید شایعاتیست مبنی بر اینکه مدل‌های جدید آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس دارای لنزهای تتراپریسم تطبیقی با بزرگنمایی 5 برابری و دوربین‌های 48 مگاپیکسلی فوق عریض خواهند بود.
کد مطلب: 80688
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام