۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۵

چند نکته از محصولات جدید اپل برای اندرویدی‌ها

اپل جدیدترین گوشی‌های خود را معرفی کرد. اما نکته قابل توجه این  است که این غول فناوری چیزی را اعلام نکرد که زندگی یک کاربر اندروید را تغییر دهد، اما برخی از ویژگی‌هایی را ارائه کرد که احتمالا ترجیح می‌دهیم زودتر به اکوسیستم اندروید راه پیدا کنند.
چند نکته از محصولات جدید اپل برای اندرویدی‌ها

اپل جدیدترین گوشی‌های خود را معرفی کرد. اما نکته قابل توجه این  است که این غول فناوری چیزی را اعلام نکرد که زندگی یک کاربر اندروید را تغییر دهد، اما برخی از ویژگی‌هایی را ارائه کرد که احتمالا ترجیح می‌دهیم زودتر به اکوسیستم اندروید راه پیدا کنند. در اینجا چند مورد وجود دارد که توجه کاربران اندروید را به خود جلب کرد.
 

اپل واچ یک ارتقاء AOD دریافت می‌کند


اپل علاوه بر گوشی‌های جدید، ساعت هوشمند اپل واچ‌ سری ۱۰ را معرفی کرد. این ساعت صفحه نمایش بزرگ‌تر، شارژ سریع‌تر و شاسی نازک‌تری نسبت به نسل‌های قبلی دارد. این موارد  پیشرفت‌های قابل قبولی هستند، و همان‌هایی هستند که ما از نسل جدید محصولات انتظار داریم.

به گزارش ایتنا، اما اپل واچ جدید با یک ارتقاء کوچک و غیرمنتظره نیز عرضه خواهد شد. در حالی که مدل‌های قبلی اپل واچ و همه ساعت‌های Wear OS (از جمله Pixel Watch 3 جدید ) AOD خود را یک بار در دقیقه به‌روزرسانی می‌کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.  اپل واچ سری 10 AOD خود را یک بار در ثانیه به‌روزرسانی می‌کند، این به این معناست که نمایشگر همیشه روشن (AOD) می‌تواند عقربه ثانیه‌شمار را به‌صورت پویا نمایش دهد و نمایشگر در زوایای مختلف تا 40 درصد روشن‌تر است. 

 

اپل همچنین می‌گوید ساعت هوشمند جدیدش با یک صفحه نمایش OLED با زاویه باز عرضه می‌شود که نسبت به OLED‌های معمولی راحت‌تر دیده می‌شود. این تغییر برای روشن کردن کامل نمایشگر و برای بررسی زمان بدون تکان دادن مچ دست بهتر است.
 

تشخیص آپنه خواب


اپل واچ سری ۱۰ آپنه خواب را تشخیص می‌دهد. این ویژگی هنوز مجوز FDA را دریافت نکرده است، اما اپل می‌گوید "انتظار می‌رود در اواخر این ماه در دسترس قرار گیرد." اما رقیب قدیمی این کمپانی، سامسونگ در این مرحله اپل را شکست داد و تشخیص آپنه خواب مورد تایید FDA را در گلکسی واچ 7 خود که اوایل امسال منتشر شد، ارائه کرد. اما در حالی که همه ساعت‌های Wear OS نوعی ردیابی خواب را ارائه می‌کنند و بسیاری (به عنوان مثال، OnePlus Watch 2R ) می‌توانند خروپف را هم تشخیص دهند، نظارت بر آپنه خواب توسط FDA هنوز در گجت‌های پوشیدنی‌ کمیاب است.
 

به گزارش ایتنا، با توجه به اینکه همه بازیگران اصلی این حوزه، به طور فزاینده‌ای  ویژگی‌های مفیدی را در خطوط تولید مشابه خود مورد هدف قرار می‌دهند، اپل واچ نظارت کامل بر آپنه خواب را انتخاب می‌کند که باعث می شود OEMهای اندرویدی نیز به دنبال مجوز FDA برای نظارت بر آپنه خواب باشند. در نتیجه اگر سال آینده این ویژگی را در Pixel Watch 4 ببینیم، تعجب نخواهیم کرد!
 

ایرپاد ۴ در انواع ANC عرضه می‌شود


اپل همچنین به‌روزرسانی ایرپادهای مدل پایه خود را با کمی تغییر اعلام کرد. AirPods 4 با ارتقاهای مورد انتظاری عرضه می‌شود، مانند یک کیف شارژ که هم USB-C و هم شارژ Qi را ارائه می‌دهد. اما جالب اینجاست که اپل دو نسخه AirPods 4 را عرضه می‌کند: یک مدل استاندارد، به‌علاوه یک نسخه گران‌تر همراه با ANC. نسخه استاندارد ۱۲۹ دلار است، اما مدل ANC 179 دلار هستند.
 

ایرپادز استاندارد همچنان دارای بدنه پلاستیکی سختی است که مجرای گوش شما را به طور کامل  نمی‌بندد، بنابراین قابلیت حذف نویز بدون مهر و موم کردن گوش، یک قابلیت شگفت‌انگیز است.
 

ایرپاد پرو ۲  به سمعک‌های OTC تبدیل می‌شود


ایرپاد پرو ۲ (AirPods Pro 2) به زودی به عنوان سمعک نیز وارد عمل می‌شود. در حالی که عملکرد این هدفون به عنوان سمعک هنوز در انتظار تایید FDA است، اپل می‌گوید که در صورت جفت شدن با دستگاهی که مجهز به iOS 18 است، ایرپاد پرو ۲  عملکرد سمعک OTC را ارائه می‌کند که از طریق یک تست شنوایی که با استفاده از هدفون و آیفون انجام شده است.

 

سمعک‌های بدون نسخه بخش نسبتاً جدیدی از محصولات هستند، و اگرچه معمولاً مقرون به صرفه‌تر از گزینه‌های نسخه‌ای هستند، اما همچنان می‌توانند صدها دلار قیمت داشته باشند - برای مثال سمعک‌های OTC Sennheiser که با قیمت 1000 دلار به فروش می‌رسند. ایرپادز پرو 2 در MSRP 249 دلار قیمت دارد و حتی با قیمت کمتری نیز در دسترس است. این احتمال نیز وجود دارد که تولیدکنندگان بیشتری از این خلاقیت اپل پیروی خواهند کرد و عملکرد سمعک را در هدفون خود قرار می‌دهند.
 

آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو دارای دکمه دوربین هستند


به گزارش ایتنا، جدیدترین مدل‌های آیفون دارای یک دکمه سخت‌افزاری هستند که به کنترل‌های دوربین اختصاص داده شده است. با فشار دادن دکمه کنترل دوربین، برنامه دوربین باز می‌شود و با فشار دادن آن هنگام باز بودن دوربین، عکس می‌گیرد. این دکمه حساس به لمس است، بنابراین عملکردهایی مانند بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی یا جابجایی بین حالت‌های دوربین را می‌توان با کشیدن انگشت خود در طول دکمه به بالا و پایین ترسیم کرد. 
 

بدون این دکمه‌های شاتر، چیزی را از دست نمی‌دهیم اما احتمال زیادی وجود دارد که سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز از این روش پیروی کنند. اگر چند سال دیگر دکمه دوربین را در گلکسی اس ۲۶ ببینم اصلاً تعجب نخواهیم کرد!
کد مطلب: 80745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام