۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
از مخالفت تا موافقت

موافقت کریستن بل با استفاده از صدایش در هوش مصنوعی اینستاگرام

مشارکت بل در این پروژه تا حدودی غافلگیرکننده است، زیرا او در ماه ژوئن به‌طور علنی مخالفت خود را با استفاده از داده‌هایش توسط متا اعلام کرده بود.
موافقت کریستن بل با استفاده از صدایش در هوش مصنوعی اینستاگرام
متا با برخی از بازیگران مشهور قراردادهایی بسته تا صدای خود را به چت‌بات Meta AI قرض دهند و در این میان کریستن بل نیز جزو اولین کسانی است که صدایش به این چت‌بات اضافه شده است. مشارکت بل در این پروژه تا حدودی غافلگیرکننده است، زیرا او در ماه ژوئن به‌طور علنی مخالفت خود را با استفاده از داده‌هایش توسط متا اعلام کرده بود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، او در اینستاگرام پیامی را بازنشر کرد که در آن به صراحت اعلام کرده بود که رضایتی برای استفاده متا از محتوایش و شباهت ظاهری‌اش برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ ندارد و خواستار حذف این برنامه هوش مصنوعی از اینستاگرام شد.

در استوری اینستاگرام کریستن بل، او به روشنی اعتراض خود را به سیاست‌های جدید متا درباره هوش مصنوعی بیان کرد.

این پیام مدعی بود که با بازنشر آن، کاربران به متا اجازه نمی‌دهند تا از داده‌های شخصی آنها برای این اهداف استفاده کند. سلبریتی‌هایی مانند جسیکا چستین، سارا پلسون و اشلی تیزدیل نیز نسخه اخیر این پیام را بازنشر کرده‌اند، اگرچه بازنشر آن به معنای خروج از این برنامه نیست.



این نگرانی‌ها به خاطر به‌روزرسانی شرایط استفاده از خدمات متا در ماه ژوئن ایجاد شد که به این شرکت اجازه می‌دهد تا از پست‌ها، تصاویر و داده‌های ردیابی آنلاین برای آموزش مدل هوش مصنوعی Llama 3 استفاده کند. کاربران می‌توانند از طریق مجموعه‌ای از تنظیمات از این برنامه خارج شوند، اما این کار از طریق یک پست در اینستاگرام امکان‌پذیر نیست.

نقش هوش مصنوعی در صنایع آفرینشی بسیار بحث‌برانگیز شده است، به‌طوری که اتحادیه سرگرمی SAG-AFTRA در تلاش است تا از جایگزینی اعضای خود با هوش مصنوعی بدون کسب رضایت آنها جلوگیری شود و در حال همکاری با دولت کالیفرنیا برای تصویب قوانین محدودکننده هوش مصنوعی برای هنرپیشه‌ها است. اما هنرمندان و بازیگران لزوماً مخالف این فناوری نیستند، بلکه فقط خواستار دریافت مبلغی منصفانه هستند. در مورد متا، روزنامه وال استریت گزارش داده است که به این بازیگران برای مشارکتشان میلیون‌ها دلار پرداخت شده است.
کد مطلب: 81019
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام