۰
plusresetminus
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵

برزیل باز هم ایکس را جریمه کرد

دادگاه عالی برزیل اعلام کرد ایلان ماسک باید ۱.۹ میلیون دلار دیگر برای برگردانده شدن دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» در این کشور پرداخت کند.
برزیل باز هم ایکس را جریمه کرد

الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، دستور پرداخت این جریمه را به عنوان تنبیهی برای «ایکس» صادر کرد زیرا این پلتفرم پس از حکم فیلتری که در ۳۰ اوت صادر شده بود، در برزیل از طریق یک به‌روزرسانی و همچنین از طریق خدمات اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک»، دسترس پذیر شده بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مورائس اعلام کرد به این ترتیب، در مواجه با عدم رعایت حکم دادگاه به مدت دو روز، «ایکس» باید ۱۰ میلیون رئال (۱.۹ میلیون دلار) جریمه پرداخت کند تا بتواند فورا به فعالیت‌های عادی در این کشور برگردد. ریچل دو اولیویرا، نماینده این شرکت در برزیل هم باید ۳۰۰ هزار رئال جریمه پرداخت کند.

قاضی برزیلی گفت بازگشت فوری «ایکس»، فقط به رعایت کامل قوانین برزیل و عمل به احکام دادگاه به احترام حاکمیت ملی، بستگی دارد.

برزیل در اوایل سپتامبر، ۱۸.۳۵ میلیون رئال از حساب‌های بانکی «ایکس» و «استارلینک» در برزیل برداشت کرده بود تا جریمه‌های وضع شده از سوی دادگاه عالی پرداخت شود. مورائس، حساب‌های «استارلینک» را هم مسدود کرده بود تا این شرکت فناوری را وادار کند جریمه‌های وضع شده برای نادیده گرفتن حکم قبلی را پرداخت کند.

این شرکت به دادگاه اطلاع داد که به احکام قبلی عمل کرده و ۹ حسابی را که مسئول انتشار نفرت پراکنی و اخبار ساختگی بودند را مسدود کرده است.

ماسک در آوریل وعده داده بود که به احکام مورائس که مبارزه قضایی علیه نفرت پراکنی و اخبار ساختگی را هدایت می‌کند، عمل نخواهد کرد و حساب‌های مورد نظر او را در برزیل مسدود نمی‌کند. ثروتمندترین مرد جهان، این قاضی برزیلی را به «سانسور» متهم کرده بود و مورائس هم تحقیقات کیفری را علیه ایلان ماسک به جریان انداخته بود. سرانجام، هفته گذشته ایلان ماسک عقب‌نشینی کرد و تصمیم گرفت به احکام دادگاه عمل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چند روز پس از اعلام حکم فیلتر «ایکس» در برزیل، این شبکه اجتماعی پس از به‌روزرسانی اتوماتیک و سوئیچ مسیر ترافیک خود، برای برزیلی‌ها دسترس پذیر شده بود. مورائس دستور داد «ایکس» فیلتر سایت خود را برقرار کند یا روزانه با پنج میلیون رئال جریمه روبرو خواهد شد.
کد مطلب: 81033
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام