۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۳

زلزله‌های اسرارآمیز آسمانی

ساکنان مناطق مختلف جهان صداهای بلندی را از آسمان شنیدند که می‌توان آن را به اصابت توپ و گلوله تشبیه کرد و دانشمندان تاکنون در مورد علت آن اختلاف نظر داشته‌اند.
زلزله‌های اسرارآمیز آسمانی

ساکنان مناطق مختلف جهان صداهای بلندی را از آسمان شنیدند که می‌توان آن را به اصابت توپ و گلوله تشبیه کرد و دانشمندان تاکنون در مورد علت آن اختلاف نظر داشته‌اند.

لرزش‌های آسمانی بیش از ۲۰۰ سال است که در ژاپن، بلژیک و نیویورک شنیده می‌شود، گویی که آن‌ها یک زلزله آسمانی هستند و شبیه انفجار معدن یا آموزش نظامی است.

زمین‌لرزه آسمان چیست؟
با توجه به گزارش وب‌سایت دیلی میل، با تلاش دانشمندان برای کشف منبع صداهای شنیده شده توسط ساکنان مناطق مختلف در کشورهای مختلف سراسر جهان، تئوری‌ها حاکی از آن بودند که این صدا ممکن است از انفجار یک شهاب سنگ در جو ناشی شده باشد. این صدا شبیه «صدای غرش» یا «انفجارهای بلند» توصیف شد.

مشاهدات ثبت کردند که سر و صدایی که از آسمان می‌آمد در طی زمین‌لرزه‌ای در چارلستون، کارولینای جنوبی، در آگوست ۱۸۸۶ شنیده شد و هفته‌ها پس از زمین‌لرزه که ۷.۳ در مقیاس ریشتر بود، رخ داد.

علل زمین‌لرزه آسمان
برخی از دانشمندان این سر و صدا را به دریاچه سنکا نسبت می‌دهند که در سال ۱۸۵۰ شاهد این پدیده بود، به همین دلیل به آن Seneca Guns می‌گویند.

کوپر در مجموعه داستان‌های کوتاه خود گفت: این صدایی شبیه انفجار توپخانه سنگین است و فلاشی که در آسمان ظاهر شد به قوانین شناخته شده طبیعت مربوط نمی‌شود. وی افزود: صدا عمیق، توخالی و باشکوه است.

مطالعات ماهیت سر و صدای آسمانی را نشان می‌دهد
از آنجایی که آسمان‌لرزه یا نویز زمان مشخصی نداشت، و وقوع آن تصادفی بود، بنابراین دانشمندان از داده‌های لرزه‌ای از EarthScope Transportable Array (ESTA) استفاده کردند و محققان دانشگاه کارولینای شمالی شروع به مقایسه این داده‌ها و تلاش برای درک اینکه آیا مربوط به سر و صدا در آسمان است یا نه، کردند.

محقق Eli Bird توضیح داد: «ما معتقدیم که این یک پدیده جوی است که از فعالیت لرزه‌ای به وجود می‌آید و محققان در این مطالعه فرض کردند که از طریق جو پخش می‌شود.»

گمانه زنی‌هایی در مورد احتمال برخورد یک سیارک با جو زمین وجود داشت و با وجود این گمانه زنی‌ها، دانشمندان نتوانستند به طور قطعی علت یا منبع این صدا را تعیین کنند.

اخیراً، ساکنان شهرستان آلاباما در نوامبر ۲۰۱۷ پس از شنیدن صدایی که منبع یا علت آن مشخص نشده بود، چنان شوکه شدند که با ۹۱۱ تماس گرفتند و سرویس هواشناسی ملی در بیرمنگام توضیح داد که هیچ توضیحی برای این صدا وجود ندارد و اینکه آن زلزله آسمانی که شنیده شد وجود نداشت.
کد مطلب: 81162
برچسب ها: زلزله زمین لرزه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام