۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۲

فراخوان پورشه برای بیش از ۲۷۰۰۰ خودروی برقی تایکان به دلیل خطر اتصال کوتاه

این مشکل شباهت زیادی به ایرادی دارد که باعث مشکلات مشابهی برای خودروی الکتریکی شورولت بولت شده بود. در سال 2021 به دلیل خطر آتش‌سوزی باتری، برای این خودرو نیز فراخوان صادر شد. جنرال موتورز مجبور شد باتری خودروهای تولیدی از سال 2017 تا 2019 را با هزینه‌ای بالغ بر 1.8 میلیارد دلار تعویض کند.
فراخوان پورشه برای بیش از ۲۷۰۰۰ خودروی برقی تایکان به دلیل خطر اتصال کوتاه
وب‌سایت The Verge گزارش داده که، به دلیل خطر اتصال کوتاه در یکی از ماژول‌های سلولی باتری، فراخوانی برای خودروهای پورشه تایکان صادر شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) فراخوان ایمنی برای بیش از 27 هزار خودروی الکتریکی پورشه اعلام کرده است. این فراخوان شامل «برخی» از خودروهای تایکان مدل‌های 2021 تا 2024 می‌شود و اطلاعیه‌های مربوطه تا پایان ماه نوامبر برای صاحبان این خودروها ارسال خواهد شد.

پورشه هنوز نتوانسته است دقیقاً مشخص کند که کدام خودروهای تایکان دارای این مشکل هستند. برای تشخیص خودروهای نیازمند تعمیر، پورشه از صاحبان تایکان‌های تولید شده از اکتبر 2019 تا فوریه 2024 خواسته است تا خودروی خود را به نمایندگی ببرند تا با استفاده از نرم‌افزار عیب‌یابی وضعیت باتری آنها بررسی شود. پورشه همچنین به مالکان توصیه کرده تا قبل از بررسی نمایندگی، باتری خودروی خود را تنها تا 80 درصد شارژ کنند.

این مشکل شباهت زیادی به ایرادی دارد که باعث مشکلات مشابهی برای خودروی الکتریکی شورولت بولت شده بود. در سال 2021 به دلیل خطر آتش‌سوزی باتری، برای این خودرو نیز فراخوان صادر شد. جنرال موتورز مجبور شد باتری خودروهای تولیدی از سال 2017 تا 2019 را با هزینه‌ای بالغ بر 1.8 میلیارد دلار تعویض کند. این مشکلات منجر به توقف تولید خودروی شورولت بولت و پرداخت غرامت 1,400 دلاری به صاحبان مدل‌های 2020 تا 2022 این خودرو شد.
کد مطلب: 81309
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ