۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۵

ارتقای هوش مصنوعی اپل در نسخه‌های بتا: اضافه شدن جنموجی، هوش بصری و ChatGPT

این تغییرات بخشی از استراتژی گسترده‌تر اپل برای عرضه هوش مصنوعی اختصاصی خود تحت عنوان اپل اینتلیجنس هستند که در رویداد WWDC امسال معرفی شد.
ارتقای هوش مصنوعی اپل در نسخه‌های بتا: اضافه شدن جنموجی، هوش بصری و ChatGPT

اپل در آخرین به‌روزرسانی‌های بتای iOS 18.2، iPadOS 18.2 و macOS Sequoia 15.2 ویژگی‌های جدیدی از جمله Genmoji، هوش بصری (Visual Intelligence) و ادغام ChatGPT را برای توسعه‌دهندگان ارائه داده است. این تغییرات بخشی از استراتژی گسترده‌تر اپل برای عرضه هوش مصنوعی اختصاصی خود تحت عنوان اپل اینتلیجنس هستند که در رویداد WWDC امسال معرفی شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، جنموجی برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد که از طریق صفحه کلید، ایموجی‌های سفارشی ایجاد کنند. وقتی کاربر متنی را وارد کند اپل چند گزینه از ایموجی‌های تولیدشده را پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت حتی می‌تواند بر اساس تصاویر دوستان، Memoji دقیق‌تری تولید کند. همچنین API جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر شده که امکان استفاده از Genmoji را در برنامه‌های پیام‌رسان دیگر نظیر واتساپ و تلگرام فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این به‌روزرسانی Image Playground است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر سفارشی ایجاد کنند. این ابزار می‌تواند از مکالمات کاربر ایده بگیرد و تصاویر متناسب با آن تولید کند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا گالری عکس‌های خود، تصویر دلخواه خود را ایجاد و ویرایش کنند. 

 

علاوه بر آن، Image Wand به عنوان بخشی از ابزارهای اپل پنسل در دسترس قرار گرفته است و به کاربران کمک می‌کند تا طرح‌های اولیه و خام خود را به آثار هنری بهتری تبدیل کنند.

اپل همچنین ChatGPT را در دستیار صوتی سیری و ابزارهای نوشتاری خود ادغام کرده است. کاربران می‌توانند از طریق سیری برای ایجاد برنامه‌های سفر، روتین‌های ورزشی یا حتی برنامه‌های غذایی از ChatGPT کمک بگیرند. همچنین در ابزارهای نوشتاری، قابلیت‌هایی مثل بازنویسی، خلاصه‌نویسی و بررسی دستور زبان بهبود یافته‌اند و ابزار جدیدی به نام Describe your change اضافه شده که به کاربر امکان می‌دهد درخواست‌های خود را به طور دقیق‌تر برای ویرایش متن وارد کند.

 

در نهایت، کاربران آیفون ۱۶ و دستگاه‌های سازگار دیگر می‌توانند از قابلیت هوش بصری (Visual Intelligence) استفاده کنند که برایشان این امکان را فراهم می‌آورد تا از دوربین دستگاهشان برای حل مسائل ریاضی یا شناسایی آیتم‌ها استفاده کنند. 

این قابلیت‌ها هنوز در مرحله آزمایشی هستند و اپل توصیه کرده که کاربران پیش از نصب این نسخه‌های بتا از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری کنند.
کد مطلب: 81495
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ