۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۶

جستجویی دیگر برای حل معمای پروازMH370 پس از یک دهه

۷۰ میلیون دلار در انتظار شرکت یابنده است
هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ با ۲۳۹ سرنشین که از کوالالامپور، پایتخت مالزی، برخاسته و مقصدش پکن، پایتخت چین بود، در ۸ مارس ۲۰۱۴ میلادی ناگهان از صفحه رادار محو و ناپدید شد.
جستجویی دیگر برای حل معمای پروازMH370 پس از یک دهه

با وجود بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ هوانوردی، این هواپیما هرگز پیدا نشد. حالا آنتونی لوک، وزیر حمل و نقل مالزی، اعلام کرده که این کشور بعد از یک دهه با آغاز یک عملیات جستجوی جدید توسط شرکت اکتشافات دریایی اوشن اینفینیتی Ocean Infinity موافقت کرده است. این شرکت که در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مستقر است قبلاً یک جستجوی ناموفق انجام داده بود.

اولین تلاش‌های این شرکت پس از یک جستجوی عظیم که تحت هدایت استرالیا برای پیدا کردن هواپیما انجام شد، صورت گرفت. این جستجو سه سال طول کشید و در نهایت در ژانویه ۲۰۱۷ متوقف شد.

لوک گفت که شرکت اوشن اینفینیتی قصد دارد منطقه‌ای به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع از اقیانوس هند جنوبی را جستجو کند. او همچنین گفت: «منطقه جدید جستجو که توسط این شرکت پیشنهاد شده، بر اساس جدیدترین اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط کارشناسان و پژوهشگران است. به نظر ما پیشنهاد عملیات جستجو توسط اوشن اینفینیتی پیشنهاد قوی قابل بررسی‌ است.»

دولت مالزی روز ۱۳ دسامبر اعلام کرد که با کلیات این طرح موافقت کرده و وزارت حمل و نقل انتظار دارد که شرایط جزئی آن تا اوایل سال ۲۰۲۵ نهایی شود. لوک همچنین اعلام کرد که جستجوی جدید بلافاصله پس از نهایی شدن و امضای قرارداد توسط هر دو طرف آغاز خواهد شد.

او همچنین افزود: «آنها به ما اطلاع داده‌اند که بهترین زمان برای جستجو در آب‌های مشخص شده بین ژانویه و آوریل است. ما در حال کار برای نهایی کردن توافق‌نامه در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.»


مطلب مشابه:

معمای هواپیمای MH370 مالزیایی


جستجوی جدید مانند بار قبلی خواهد بود و تا زمانی که چیزی پیدا نشود هزینه‌ای نیز پرداخت نخواهد شد. به عبارت دیگر شرکت جستجوکننده تنها در صورتی ۷۰ میلیون دلار دستمزد خود را دریافت خواهد کرد که بتواند هواپیمای مفقود شده را پیدا کند. ضمن اینکه مدت زمان این قرارداد ۱۸ ماه خواهد بود.

جستجوی اولیه تحت هدایت استرالیا ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از اقیانوس هند را پوشش داد اما هیچ رد و نشانه واقعی از هواپیما پیدا نشد و تنها چند قطعه از بقایای آن جمع‌آوری شد.


ناپدید شدن این هواپیما مدت‌هاست که موضوع نظریه‌های مختلف بوده است که البته برخی از آن‌ها به شدت غیرمحتمل هستند، از جمله اینکه کاپیتان ماهر، زهاری احمد شاه، خلبان پرواز به طور عمدی هواپیما را منحرف کرده است.

گزارش نهایی درباره این فاجعه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، به نقص‌های موجود در کنترل ترافیک هوایی اشاره کرد، این که مسیر هواپیما به صورت دستی تغییر داده شده است.

لوک در پاسخ به خبرنگاران که از او پرسیدند آیا اطمینانی وجود دارد که هواپیما در جستجوی جدید پیدا شود، گفت: «در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین بدهد.»
کد مطلب: 82335
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ