طی روزهای اخیر با افزایش مراجعات مردم به بانکها برای برداشت پول، بانکهایی که این خدمت را به مردم ارائه میکردند، ارائه این خدمت را حذف کردهاند، در حالی که باید این روزها بانکها برای رفاه بیشتر مردم اینگونه خدمات بانکی را افزایش دهند.
خدمت کیف پول الکترونیکی که توسط چند بانک برای افزایش میزان برداشت از حساب از طریق خودپرداز در یک روز ارائه میشد، در روزهای اخیر حذف شده است.
در روزهای اخیر و در روزهای پایانی سال تعداد مراجعات مردم به بانکها افزایش یافته و همین امر باعث برداشت بیشتر وجوه از بانکها شده است.
بانکها همواره برای جذب مشتریان بیشتر با یکدیگر رقابت میکنند، گرچه این رقابت باید در ایام پایانی سال و افزایش نیازهای مردم به نظام و خدمات بانکی بیشتر شود، اما به نظر میرسد که برخی از بانکها برای جلوگیری از افزایش برداشت وجوه تدابیری را به کار بستهاند.
ایجاد کیف پول الکترونیکی توسط برخی از بانکها علاوه بر اینکه خدمتی مناسب برای برداشت پول بیش از سقف ۲۰۰ هزار تومان در هر شبانهروز از طریق دستگاههای خودپرداز است، منجر به جذب بیشتر مشتریان به این بانکها میشود.
در این سیستم که چند بانک آن را برای مشتریان خود فراهم کردهاند، علاوه بر مبلغ ۲۰۰ هزار تومانی که میتوان از حساب بانکی به صورت مستقیم از طریق خودپرداز برداشت کرد، مشتری میتواند با انتقال مبلغ ۲۰۰ هزار تومان دیگر به کیف پول الکترونیکی، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را در یک شبانهروز از حساب خود برداشت کند.
خدمت کیف پول الکترونیکی را میتوان یک امتیاز برای بانکهایی که نسبت به ارائه آن اقدام میکنند، توصیف کرد، اما حذف این نوع خدمت در این روزها مردم را نسبت به خدمات همان بانکها بدبین کرده است. کیف پول الکترونیکی محدودیت برداشت ۲۰۰ هزار تومان در یک شبانه روز از طریق دستگاه خودپرداز را از بین میبرد.
اما طی روزهای اخیر با افزایش مراجعات مردم به بانکها برای برداشت پول، بانکهایی که این خدمت را به مردم ارائه میکردند، ارائه این خدمت را حذف کردهاند، در حالی که باید این روزها بانکها برای رفاه بیشتر مردم اینگونه خدمات بانکی را افزایش دهند.
گرچه ارائه خدمات الکترونیکی به مردم باید در راس سایر خدماتی که ارائه میشود، باشد اما به نظر میرسد که این نوع خدمات آخرین سرویسی است که در اولویت خدمات رسانی بانکها قرار دارد و بانکها در این روزهای پرترافیک کاری تنها به سمتی حرکت میکنند که ساعات کاری خود را افزایش دهند، در حالی که افزایش خدمات الکترونیکی میتواند از تعداد مراجعات مردم به شعب بکاهد.
مسئولان بانک مرکزی اطمینان دادهاند که بانکها از آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم در روزهای آخر سال برخوردارند و نقدینگی کافی نیز در این زمینه فراهم است.