۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

عکس روز ناسا: جریان‌های ستاره‌ای در جهان محلی

در این تصویرها، بیست کهکشان دیده می‌شوند که بخشی از یک بررسی بزرگ نجومی درباره جریان‌های ستاره‌ای جزر و مدی هستند.
عکس روز ناسا: جریان‌های ستاره‌ای در جهان محلی
 
هر تصویر، نمایی ترکیبی و عمیق از کهکشان‌های پرجرم نزدیک به ما را نشان می‌دهد. این تصاویر با وارونه کردن داده‌های جمع‌آوری شده از مطالعات تصویری عمومی به دست آمده‌اند تا ساختارهای بسیار کم‌نور و عظیمی از جهان را به نمایش بگذارند.
 
این ساختارها شامل جریان‌های ستاره‌ای هستند که صدها هزار سال نوری وسعت دارند و بر اثر نیروی گرانشی کهکشان‌های ماهواره‌ای کوچک‌تر دچار آشفتگی و در نهایت با کهکشان‌های بزرگ‌تر ادغام می‌شوند.
 

مطالعه این ادغام‌ها و تعاملات گرانشی بین کهکشان‌های پرجرم و کهکشان‌های ماهواره‌ای کوچک‌تر برای مدل‌های فعلی تشکیل کهکشان و کیهان‌شناسی بسیار حیاتی است. این داده‌ها به دانشمندان کمک می‌کنند تا چگونگی رشد و تکامل کهکشان‌ها را بهتر درک کنند.

 

یکی از شگفتی‌های این پژوهش‌ها، جریان‌های ستاره‌ای مشاهده‌شده در کهکشان آندرومدا (همسایه نزدیک کهکشان ما) و کهکشان راه شیری است. این جریان‌ها نشان می‌دهند که ادغام کهکشان‌های ماهواره‌ای در گروه کهکشانی محلی ما همچنان در حال وقوع است.
 
به عبارت دیگر، انجام این پژوهش‌ها به ما کمک می‌کنند تا تصویر بهتری از فعالیت‌های کیهانی در محیط پیرامون خودمان داشته باشیم و نقش این فرایندها در تکامل کهکشان‌ها را بهتر درک کنیم.
کد مطلب: 81093
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ