۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳

توکلی: سرمایه‌گذاری در ارتباطات و فناوری اطلاعات کل اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

ایتنا- احمد توکلی: گمرک الکترونیک و نظام بانکی الکترونیک هزینه‌های کشور را کاهش می‌دهند.


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سرمایه‌گذاری در شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و عملکرد درست اپراتورها قطعا موجب تحت تاثیر قرار گرفتن همه بخش‌های کشور به ویژه بخش‌های اقتصادی می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، احمد توکلی در موافقت با کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، گفت: قبل از واگذاری شرکت مخابرات، وزارت پست، تلگراف و تلفن سابق برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از بودجه‌های داخلی هزینه می‌کرد ولی وقتی که مخابرات واگذار شد و در واقع گوشت لخم آن رفت، منابع درآمدی وزارت پست، تلگراف و تلفن نیز از بین رفت؛ در نتیجه وزارتخانه مذکور باید از بودجه عمومی استفاده کند. وقتی بودجه دستخوش تغییرات می‌شود بودجه توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص نمی‌یابد.

رییس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات می‌گوید حق امتیاز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت مخابرات که ۲۸/۱ درصد است از طریق خزانه به بودجه اختصاصی این وزارتخانه افزوده شود اما سوال این است که این پول اکنون نصیب خزانه می‌شود پس اختصاصی شدن این درآمد چه نفعی عاید دولت می‌کند؟

توکلی پاسخ داد: اما جواب این سوال این است که وقتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوب عمل کند و اپراتورها نیز به درستی انجام وظیفه کنند آن وقت کل اقتصاد منافع آن را می‌برد و هزینه اداره کشور به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: گمرک الکترونیک و نظام بانکی الکترونیک هزینه‌های کشور را کاهش می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: رشد ناشی از افزایش بهره‌وری عوامل تولید، سرمایه‌گذاری جدید است. به بیان دیگر بهره‌وری عوامل تولید، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های الکترونیک است.
کد مطلب: 28283
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام