۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰

به روز رسانی جدید گوگل تداوم سایت‌های کوچک را تهدید می‌کند

ایتنا - تعداد زیادی از صاحبان وب‌سایت‌ها در رسانه‌های اجتماعی زنگ خطر را به صدا درآوردند و نسبت به کاهش گسترده و بی‌سابقه تعداد بازدیدها از زمان تکمیل انتشار به‌روزرسانی در پایان ماه آوریل ابراز نگرانی کردند.
به روز رسانی جدید گوگل تداوم سایت‌های کوچک را تهدید می‌کند

گوگل با اصلاح الگوریتم جستجو و فیلتر هرزنامه در ابتدای سال تلاش کرد تا از شر محتوای بد خلاص شود، اما بر اساس آنچه که خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد، اقدامات این غول فناوری آمریکایی برای برخی وب سایت‌های کوچک منفی بود.

به گزارش ایتنا، تعداد زیادی از صاحبان وب‌سایت‌ها در رسانه‌های اجتماعی زنگ خطر را به صدا درآوردند و نسبت به کاهش گسترده و بی‌سابقه تعداد بازدیدها از زمان تکمیل انتشار به‌روزرسانی در پایان ماه آوریل ابراز نگرانی کردند، زیرا این امر می‌تواند منجر به تعدیل یا اخراج کارکنان و حتی بسته شدن کسب و کارشان شود.

در میان بدشانس‌ها، ژیزل ناوارو 37 ساله آرژانتینی است که شرکت «HouseFresh» را به همراه همسرش اداره می‌کند که از سال 2020 ابزاری برای مقایسه دستگاه‌های تصفیه هوا ارائه می‌دهد.

هیچ آگهی یا لیستی از نام محصولات در سایت وجود ندارد. در حالی که صاحبان سایت هنگام خرید محصول پس از هدایت به صفحه آن در وب‌سایت «آمازون»، پول دریافت می‌کنند.

آخرین به روز رسانی گوگل همه چیز را تغییر داد
ژیزل ناوارو به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما متوجه شدیم که از رتبه اول (در نتایج جستجو) - چون تنها ما بودیم که محصولات را آزمایش کردیم - به عدم نمایش کامل رسیده بودیم.

به گفته وی، تعداد بازدید از "House Fresh" از 4000 بازدید در روز از طریق جستجوهای گوگل به حدود 200 بازدید کاهش یافته است.

ژیزل توضیح داد که به دلیل این کاهش قابل توجه، توصیه‌هایی دریافت کرد که سایت خود را ببندد و دوباره با نام دامنه جدید راه‌اندازی شود.

 


نتایج مفید
 به همین ترتیب، بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها از عدم وضوح گوگل در مورد نحوه دسته بندی نتایج آزرده خاطر هستند.

این غول آمریکایی در مورد الگوریتم‌های خود سکوت کرده است، این در حالیست که صنعتی به نام "بهینه سازی موتور جستجو" رشد کرده است تا سعی کند الگوریتم را تجزیه کند تا "تعداد کلیک‌ها" را در طول جستجوهای وب افزایش دهد.

این به روز رسانی باعث سردرگمی کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو نیز شده است که سعی می‌کنند بفهمند چرا رتبه برخی از سایت‌ها در جستجوها افزایش یافته است، در حالی که رتبه سایت‌های دیگر کاهش یافته است.

گوگل در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه گفت که این تغییر با هدف ارائه «نتایج کمتری به کاربران است که این تصور را ایجاد می‌کند که به‌طور خاص برای نمایش در موتورهای جستجو طراحی شده‌اند».

این شرکت آمریکایی تأیید می‌کند که «تنها تغییراتی که ما اعمال کرده‌ایم، تغییراتی هستند که به اعتقاد ما نتایج قابل توجهی را برای کاربران اینترنت بهبود می‌بخشد و معتقدیم این به‌روزرسانی‌ها مفید بوده‌اند».

با این حال، ژیزل ناوارو در یک پست وبلاگی که به طور گسترده در ماه می به اشتراک گذاشته شد، گزارش داد که افرادی که برای بررسی محصول جستجو می کنند به طور فزاینده ای تبلیغات و محتوایی دریافت می کنند که به نظر می رسد توسط هوش مصنوعی توسعه یافته یا از طریق تکنیک های SEO بهینه شده است.

یکی دیگر از عناصری که از زمان به‌روزرسانی برجسته‌تر شده است، افزایش محتوای تولید شده توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی مانند Reddit و Quora است.

این شرکت از این رویکرد با گفتن اینکه «افراد اغلب می‌خواهند از تجربیات دیگران بیاموزند» دفاع کرد و افزود: «ما آزمایش‌های دقیقی انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که نتایج مفید و با کیفیت هستند.»

 


بازار سخت
اما کارمندان یک سایت خبری اروپایی می‌گویند که مقالات آنها مرتباً به نفع محتوای Reddit کاهش می‌یابد که اغلب به موضوع جستجوی اصلی ارتباطی ندارد.

رئیس این سایت که خواست نامش فاش نشود، گفت که ارجاعات گوگل از زمان به‌روز‌رسانی بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته است و کاهش بودجه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

او افزود: «در یک بازار دشوار، این یک مشکل بزرگ برای ناشران مستقلی مانند ما است.

از خبرنامه‌ها تا وبلاگ‌های صوتی (پادکست‌ها)... همه شرکت‌هایی که توسط خبرگزاری فرانسه مورد بررسی قرار گرفتند، نشان دادند که به‌سرعت به دنبال راه‌های دیگری برای جذب کاربران و بازدیدکننده هستند تا وابستگی خود را به موتور جستجوی گوگل متوقف کنند.

ژیزل ناوارو که مجبور بود تیم خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، به فرمت‌های ویدئویی و پخش خبری روی آورد.

با وجود این تجربه، ناوارو همچنان نسبت به آینده اینترنت خوش‌بین است و تعداد زیادی پیام پشتیبانی دریافت کرده و افزایش ارجاعات را از موتورهای جستجوی جایگزین مانند DuckDuckGo ثبت کرده است.

او می‌گوید: تمام دانش بشر در اینترنت وجود دارد، و این موضوع کوچکی نیست.
کد مطلب: 79712
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام