۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۰

مراقب عوارض آمپول‌های لاغری اوزمپیک و مونجارو باشید

ایتنا - عوارض جانبی کمتر شناخته‌شده داروهای کاهش وزن از جمله Ozempic، Wegovy و Mounjaro مشکلاتی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده که به ندرت درباره آن‌ها صحبت می‌شود.
مراقب عوارض آمپول‌های لاغری اوزمپیک و مونجارو باشید

این داروها به‌خصوص در سال‌های اخیر برای کاهش وزن محبوبیت زیادی یافته‌اند، اما برای برخی از مصرف‌کنندگان مانند نویسنده ناشناس این متن، استفاده از این داروها به یک تله مالی و بهداشتی تبدیل شده است.

این فرد که از سال ۲۰۲۲ شروع به استفاده از اوزمپیک کرد، در ابتدا با هزینه شخصی و بدون حمایت پزشک، موفق به کاهش بیش از سه سنگ وزن شد و از سایز ۲۶ به ۱۸ رسید. اما پس از متوقف کردن مصرف دارو، وزن او به سرعت افزایش یافت و او به همان وزن اولیه بازگشت. این فرد متوجه شد که برای حفظ کاهش وزن خود باید به طور دائمی این داروها را مصرف کند، اما هزینه بالای این داروها – حدود ۲۰۰ پوند در ماه – این امر را برای او غیرممکن کرده است.

پس از تجربه ناکامی‌های مکرر در حفظ وزن، او مجبور شد وام بگیرد تا هزینه داروهای کاهش وزن را تأمین کند، اما حتی پس از مصرف داروهای مختلف از جمله ویگووی و Mounjaro، همچنان با افزایش وزن روبه‌رو شد. عوارض جانبی این داروها نیز شامل ناراحتی‌های گوارشی، باد معده، درد شکم، و تهوع بود، اما هیچ کدام به کاهش اشتها منجر نشدند.

در نهایت، این فرد تصمیم گرفت که با استفاده از رژیم‌های غذایی سخت و ورزش‌های فشرده مانند روزه‌داری متناوب و رفتن به باشگاه، به‌طور موقت وزن خود را کاهش دهد. اما او اذعان می‌کند که این شیوه برای بلندمدت قابل‌تحمل نیست و تنها منجر به دور باطل کاهش و افزایش وزن و از دست رفتن پول شده است.

او معتقد است که مصرف‌کنندگان این داروها به دلیل ناامیدی از اضافه وزن و فشارهای اجتماعی، هدف سوءاستفاده قرار می‌گیرند. در حالی که مشاور او بر این باور است که تنها راه حل بلندمدت برای کاهش وزن، استفاده دائمی از این داروها است، مشکلات مالی و دسترسی محدود به این داروها، این راه حل را برای بسیاری از افراد غیرممکن می‌کند.
کد مطلب: 80402
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام