۰
plusresetminus
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۲

خواب آخر هفته می‌تواند برای قلب شما مفید باشد

ایتنا - یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر آخر هفته‌های دیرتر بیدار می‌شوید،  احتمالاً در حال انجام یک فعالیت خوب برای قلب خود هستید!
خواب آخر هفته می‌تواند برای قلب شما مفید باشد


بر اساس یافته‌هایی که  در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا در لندن ارائه شد، خواب آخر هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد.

به گزارش ایتنا، یانجون سانگ، متخصص قلب و عروق در بیمارستان فووای پکن، گفت: خواب جبرانی کافی با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. "این ارتباط در میان افرادی که به طور منظم خواب ناکافی در روزهای هفته را تجربه می‌کنند، آشکارتر می‌شود."

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 91000 شرکت کننده در پروژه تحقیقاتی بلندمدت UK Biobank را تجزیه و تحلیل کردند. به عنوان بخشی از این پروژه، شرکت کنندگان از گجت مانیتور خواب استفاده کردند و سلامت قلبشان را پیگیری کردند.

حدود 22 درصد از شرکت کنندگان دچار کم خوابی بودند و کمتر از هفت ساعت در شب می خوابیدند.

ردیابی خواب این افراد نشان داد که کدام یک از شرکت کنندگان در تعطیلات آخر هفته در خواب بودند تا کمبود خواب آنها در طول هفته جبران شود.

نتایج نشان می‌دهد که پس از 14 سال ردیابی خواب شرکت ‌کنندگان، افرادی که در آخر هفته‌ها بیشترین خواب را داشتند، 19 درصد کمتر از افرادی که کمترین خواب را داشتند، به بیماری قلبی مبتلا شدند.

به گفته محققان، این امر به ویژه در میان افرادی که کمبود خواب روزانه دارند، بیشتر صدق می کند، و کسانی که بیشترین خواب را دارند، 20 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

از آنجایی که این یافته‌ها در یک جلسه پزشکی ارائه شده‌اند، باید آن‌ها را تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود، مقدماتی در نظر گرفت.

 
کد مطلب: 80562
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام