۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

اولین گوشی سه‌تاشوی هواوی با قیمت چشمگیر حداقل 2800 دلار عرضه می‌شود

با وجود قیمت بالا، میت XT در حال حاضر تخیل مصرف‌کنندگان چینی را به خود جلب کرده است. تا اوایل روز سه‌شنبه، هواوی 3.7 میلیون پیش‌سفارش برای آن دریافت کرده بود.
اولین گوشی سه‌تاشوی هواوی با قیمت چشمگیر حداقل 2800 دلار عرضه می‌شود
اگر فکر می‌کردید که قیمت مجهزترین مدل آیفون 16 پرو مکس یا سامسونگ گلکسی زد فولد 6 بالاست، هواوی پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد که ممکن است برخی از مردم را ملزم به انجام سرقت بانکی برای پرداخت هزینه آن کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، میت ایکس‌تی که به ادعای این شرکت اولین گوشی سه‌تاشویی است که وارد بازار شده است، در چین عرضه خواهد شد و قیمت آن از 19999 یوان (تقریباً 2800 دلار) شروع می‌شود. با این پول می‌توانید یک آیپد پرو 11 اینچی، مک‌بوک ایر M3  و آیفون 16 بخرید - و با این وجود باز هم مقداری پول برای شما باقی بماند.
 
به گفته ریچارد یو، رئیس بخش مصرف‌کنندگان در شرکت هوآوی، توسعه Mate XT پنج سال طول کشیده است. به عنوان بخشی از این فرآیند، گفته می‌شود که این شرکت پیشرفت‌هایی در فناوری صفحه‌نمایش و لولا داشته است. این دستگاه به سبک آکاردئونی تا می‌شود و یک لولا به سمت بیرون و دیگری به داخل خم می‌شود، و یکی از پانل‌ها برای استفاده به‌عنوان یک نمایشگر خارجی 6.4 اینچی در دسترس باقی می‌ماند.
 
به نقل از سی‌ان‌ان، یو در جریان یک رویداد رونمایی گفت: «هواوی میت ایکس‌تی اولین گوشی هوشمند سه‌تاشو جهان و بزرگترین و باریک‌ترین گوشی تاشو در سطح جهان است. ما اولین شرکتی در جهان هستیم که به تاشو به بیرون (در گوشی‌های هوشمند) دست یافته‌ایم و اولین شرکتی هستیم که یک گوشی تاشو به سمت داخل و بدون فاصله خالی تولید نموده‌ایم.
 

با وجود قیمت بالا، میت XT در حال حاضر تخیل مصرف‌کنندگان چینی را به خود جلب کرده است. تا اوایل روز سه‌شنبه، هواوی 3.7 میلیون پیش‌سفارش برای آن دریافت کرده بود.
 
جای تعجب نیست که چرا هوآوی به طور رسمی این دستگاه را ساعاتی پس از رویداد آیفون در روز دوشنبه رونمایی کرد – این گوشی به دنبال ربودن بخشی از هیاهوی ایجادشده توسط اپل است. با توجه به تعداد پیش‌سفارش و به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری نسبتاً متوسط ​​آیفون در سال جاری (اپل – با قدری تاخیر - از قابلیت‌های Apple Intelligence به‌عنوان مزیتی کلیدی برای فروش این دستگاه استفاده می‌کند)، هوآوی ممکن است واقعاٌ به هدف خود رسیده باشد.
 
وقتی میت XT کاملاً باز شود، صفحه‌نمایش 10.2 اینچی آن، با کیفیت 3K، با نسبت صفحه به بدنه 92 درصد پیش چشم قرار می‌گیرد. خریداران می‌توانند از یک، دو یا هر سه پنل به طور همزمان استفاده کنند (اندازه نمایشگر دو پنل 7.9 اینچ است). این دستگاه در رنگ‌های قرمز یا مشکی با روکش چرمی در پشت و تزئینات طلایی در لبه‌ها و خم‌ها عرضه می‌شود. کاربران این دستگاه هنگامی که آنها خارج از محدوده یک شبکه تلفن‌همراه قرار بگیرند می توانند از طریق ماهواره با سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.
 
همانطور که می‌توان حدس زد مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش‌مصنوعی مولد نیز وجود دارد، از جمله عملکرد ورودی صوتی که می‌تواند یک رونوشت را ویرایش کرده و ترجمه کند. گزینه‌ای وجود دارد که یک ربات چت در یک طرف صفحه برای پاسخ به سؤالات و خلاصه کردن مقالات باز باشد. یک ابزار ویرایش عکس به وسیله هوش‌مصنوعی نیز وجود دارد. با توجه به این نکته، هواوی می‌گوید که سیستم دوربین سه‌گانه این دستگاه (که دارای یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپ و یک دوربین با زاویه فوق‌عریض است) قابلیت زوم اپتیکال تقریبی 5.5 برابر را فراهم می‌آورد.
 
با این حال، هواوی اولین شرکتی نیست که یک دستگاه سه‌تاشو ارائه می‌کند در سال 2020 شرکت TCL یک تبلت سه‌تاشو رونمایی کرده بود.
 
برنامه‌های عرضه Mate XT در خارج از چین هنوز مشخص نیست. با توجه به تحریم‌هایی که در چند سال گذشته علیه این شرکت اعمال شده، بعید است که میت XT به طور رسمی به ایالات‌متحده عرضه شود.
 
کد مطلب: 80747
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام