الزام كاهش و افزايش تعرفه پيامك براي همه اپراتورها
احمد فرهادي - مدير كل تنظيم مقررات، تدوين تعرفه و اتصال متقابل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفتوگو با ايسنا با اشاره به بند موجود در مصوبه هياتوزيران مبني بر اين كه وزارت ICT موظف است اقدام لازم را جهت رعايت مفاد كلي مصوبه توسط اپراتورهاي غيردولتي انجام دهد اظهار كرد: بحث افزايش تعرفه پيامك لاتين و كاهش تعرفه پيامك فارسي را به ايرانسل به عنوان اپراتور دوم ابلاغ كرديم و آنها نيز موظفاند مصوبه هيات وزيران را براساس مفاد پروانه خود اجرا و تمهيدات و بسترهاي لازم فني را ايجاد كنند.
مشاور عالي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: تعرفه پيامك اپراتور دوم تلفن همراه 16 تومان است كه آنها براساس اين مصوبه ميتوانند تعرفه خود را افزايش دهند كه اين افزايش طبق مفاد پروانه ميتواند تا 20 درصد بيشتر از تعرفه اپراتور اول يعني 222 ريال باشد كه تاكنون اين افزايش صورت نگرفته است.
مديركل تنظيم مقررات، تدوين تعرفه و اتصال متقابل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ادامه داد: اين اپراتور ميتواند نسبت به افزايش تعرفه خود تا سقف 20 درصد از رقم 222 ريال اقدام كند و يا تغييري در تعرفه خود اعمال نكند كه ما در اين زمينه منتظر پيشنهاد اين اپراتور هستيم. وي ادامه داد: تاليا نيز كه به عنوان پيمانكار اپراتور اول محسوب ميشود مانند اپراتور اول تلفن همراه عمل ميكند و موظف به اجراي اين مصوبه است.
فرهادي خاطرنشان كرد: براي اجراي اين مصوبه چند ماهي به اپراتورها فرصت داده شده بود تا بستر لازم را براي تفكيك پيامكهاي لاتين از فارسي فراهم كنند كه اين فرصت در تاريخ يكم تيرماه به اتمام رسيد و از اين تاريخ افزايش تعرفه پيامكهاي لاتين بايد از سوي كليه اپراتورها از جمله اسپادان اصفهان و اپراتور تلفن همراه كيش مطابق مفاد پروانه نيز اعمال و تمهيدات لازم فراهم شود.