سازمانها بودجه نشر آگهی در فضای آنلاین را افزایش میدهند
ایتنا – امروزه سازمانها برای موفقیت در عرصه تبلیغات، حتماً باید به فضای مجازی توجه داشه باشند.
طبق آمار و ارقام، شرکتها سال گذشته 55 درصد بودجه تبلیغاتی خود را به فعالیت در فضای آنلاین اختصاص دادهاند و طبق شواهد موجود، انتظار میرود در سال جاری این روند، سیر صعودی داشته باشد.
بر اساس جدیدترین یافتههای شرکت نیلسن (Nielsen) و بنا بر اطلاعات انجمن تبلیغدهندگان هنگکنگ موسوم به HKAA، مجموع تبلیغات در سال 2017 بالغ بر 41.9 میلیارد دلار هنگکنگ بوده که نسبت به سال پیش از آن، 4 درصد رشد داشته است.
38 درصد این مقدار، به تبلیغات تعاملی و همراه اختصاص داشته و سهم تبلیغات در تلویزیون و روزنامهها نیز 39 درصد بوده است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت Marketing Interactive، نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت نیلسن از علاقه شرکتها به نشر آگهی در فضای مجازی و شبکههای همراه حکایت دارد.
63درصد تبلیغدهندگان گفتهاند که تصمیم دارند بودجه تبلیغات آنلاین خود را افزایش دهند و همین امر به وضوح نشانگر اهمیت رسانههای دیجیتال در عرصه تبلیغات است.
طبق برآورد کارشناسان این حوزه، در سال جاری میلادی بودجه تبلیغات آنلاین 59 درصد و بودجه تبلیغات آفلاین 41 درصد خواهد بود.
نکته جالب اینکه 83 درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی گفتهاند برای بازاریابی مبتنی بر تلفن همراه اهمیت بسیاری قائلند.
پس از آن، بازاریابی ویدئوهای آنلاین (66 درصد) و بازاریابی محتوا در شبکههای اجتماعی (65 درصد) در ردههای بعدی اهمیت قرار میگیرد.
بر اساس این گزارش، در شیوههای آفلاین، هنوز تلویزیون سردمدار جذب آگهی است.
با این حال، چالشهایی در این حوزه وجود دارد که از آن جمله میتوان به مواردی نظیر «تغییرات سریع و شتابزده فناوری» (22 درصد) و «افزایش نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی افراد» (19 درصد) اشاره نمود.
این در حالی است که با توجه به رواج استفاده از تلفنهای همراه، کارشناسان معتقدند در سالهای آینده، تبلیغات موبایلی به پای ثابت صنعت نشر آگهی در فضای مجازی تبدیل خواهد شد.