۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۴

ورزش در بعد از ظهر برای کنترل قند خون بهترین اقدام ممکن است

ایتنا - یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که سعی می کنند سطح قند خون خود را کنترل کنند، ممکن است بهترین کار برای‌شان ورزش در عصر باشد. تمرین بهتر است بین ساعت 6 بعد از ظهر انجام شود.
ورزش در بعد از ظهر برای کنترل قند خون بهترین اقدام ممکن است

بر اساس نتایج منتشر شده در 10 ژوئن در مجله  Obesity، ورزش انجام شده بین 6 عصر تا نیمه‌شب در کنترل سطح قند خون در طول روز موثر است. به گفته محققان، این امر به ویژه در مورد افرادی که دارای نوعی اختلال در تنظیم قند خون مرتبط با دیابت هستند، صادق است.

به گزارش ایتنا، جاناتان رویز، محقق و استاد فعالیت بدنی و سلامت در دانشگاه گرانادا در اسپانیا، گفت: « نتایج نشان می‌دهد که پزشکان باید زمان بهینه روز را برای افزایش اثربخشی برنامه‌های ورزشی و فعالیت بدنی که تجویز می‌کنند، در نظر بگیرند.»

برای این مطالعه، محققان 186 بزرگسال دارای اضافه وزن و چاقی را انتخاب کردند و فعالیت و سطح گلوکز خون آنها را به مدت دو هفته با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی ردیابی کردند.

افراد بر اساس زمانی که بیش از 50 درصد از فعالیت بدنی متوسط تا شدید روزانه را داشتند طبقه‌بندی شدند - «صبح» برای 6 صبح تا ظهر، «بعد از ظهر» برای ظهر تا 6 بعد از ظهر. و "عصر" برای ساعت 6 بعد از ظهر تا نیمه شب.

 


برخی از آنها در صورتی که هیچ بازه زمانی مشخصی بیش از نیمی از تمرین روزانه آنها را تشکیل نمی‌داد، به عنوان "مختلط" طبقه بندی می‌شدند، و برخی دیگر در صورتی که ورزش متوسط تا شدید انجام نمی‌دادند، به عنوان "غیرفعال" علامت‌گذاری می‌شدند.

نتایج نشان می‌دهد افرادی که عصرها ورزش می‌کردند، به احتمال زیاد در طول روز و شب سطح کل قند خون پایین‌تری داشتند، به‌ویژه اگر در تنظیم گلوکز اختلالی داشتند. این الگو برای مردان و زنان یکسان بود.

رنه راجرز، دانشمند ارشد فعالیت بدنی و مدیریت وزن در مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس، در یک نشریه خبری گفت:« از آنجایی که زمینه به سمت تجویز تمرینات فردی برای بیماری‌های مزمن مختلف پیش می‌رود، این مطالعه اکنون بینش‌های بیشتری را فراتر از اینکه به بیماران بگوییم «بیشتر حرکت کنند» ارائه می‌کند. بلکه به آنها پیشنهاد می‌کند تا حدالامکان تحرک داشته و زمان بعد از ظهر را برای ورزش اولویت قرار دهند.»
کد مطلب: 79563
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام