۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان و انواع روش های آن با ماندگاری بالا
سفید کردن دندان
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------


چه روش هایی برای سفید کردن دندان وجود دارد؟ بهترین راه برای سفید کردن دندان کدام است؟ برای سفید کردن دندان در خانه چه کنیم؟ به منظور سفید کردن دندان روش‌های مختلفی وجود دارد که به زیباتر شدن لبخند یاری می‌رسانند، اصولا سفید سازی دندان به دو صورت انجام می‌‌شود. در روش اول زیر نظر متخصص و دندانپزشک تیرگی و زردی دندان به شکل اصولی برطرف شده و در روش دیگر این امکان را دارید تا در محیط خانه سفیدی را به دندان‌ها بازگردانید. اصولا مصرف مواد غذایی و نوشیدنی رنگی، استعمال دخانیات، مصرف برخی داروها چون داروی فشار خون، کهولت سن، ژنتیک و ... موجب تیرگی و زرد شدن دندان‌ها می‌شوند، بر این اساس در صورتیکه به دنبال سفیدی دندان‌ها هستید با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های از بین بردن زردی دندان را در اختیارتان قرار دهیم.
 

انواع روش سفيد كردن دندان


برای سفید کردن دندان روش‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بدین ترتیب می‌بایست با توجه به نوع تغییر رنگ دندان بهترین راه برای سفید کردن آن را انتخاب کنید، بر این اساس پیشنهاد می‌شود در ابتدا با کارشناسان و دندانپزشک خود صحبت کرده و به طور تخصصی مشاوره بگیرید.
 

بلیچینگ دندان


از جمله پرکاربردترین روش‌ها برای سفید کردن دندان، باید به بلیچینگ اشاره کنیم که در آن دندانپزشک با بهرمندی از یک ژل مخصوص حاوی پراکسید فرایند سفید کردن سطح رویی دندان را انجام می‌دهد. به منظور تاثیر بهتر این ترکیب و افزایش سرعت عملکرد آن از پرتوهای لیزری استفاده می‌شود تا میزان نفوذ ژل افزایش یابد و در بازه زمانی کوتاه‌تری لکه‌ها را در خود حل کند. از مزیت‌های این روش باید به سرعت آن اشاره داشته باشیم، همچنین هزینه بلیچینگ دندان نسبتا کم بوده و بی خطر است. زمان ماندگاری بالایی دارد و از حساسیت دندان جلوگیری کرده و به مینا آسیبی وارد نمی‌کند. با بهرمندی از این روش دندان حدود چند درجه روشن‌تر می‌شود.
 

آمالگام سفید


آمالگام سفید اصولا برای پر کردن حفره دندان بکار گرفته شده و از ترکیب جیوه با فلزاتی چون نقره، مس و قلع تهیه می‌شود. بر این اساس به سبب رنگ تیره‌ای که دارد قابلیت سفید کردن دندان را نخواهد داشت. البته مواد پر کننده سفید یا به عبارتی کامپوزیت به منظور پر کردن دندان می‌تواند گزینه مناسبی باشد که مقاومت و استحکام زیادی از خود نشان می‌دهد، اما همانطور که گفته شد اگر به دنبال سفید کردن سطح دندان‌های خود هستید آمالگام سفید در این زمینه کاربردی ندارد و به نوعی غیر قابل استفاده است.
 

کامپوزیت دندان


از روش‌های موثر برای بهبود ظاهر دندان، بهبود مشکلات و سفید کردن آن باید به کامپوزیت اشاره داشته باشیم که به خوبی سطح دندان را تحت پوشش قرار داده و بر این اساس تیرگی و لک‌های ایجاد شده آن را از بین می‌برد. از جمله دلایل انتخاب کامپوزیت برای سفیدی دندان باید به انعطاف پذیری بالا و سهولت در فرآیند کار اشاره داشته باشیم. همچنین هزینه کامپوزیت دندان با توجه به ماندگاری بالایی که دارد مناسب است. این روش غیر تهاجمی بوده به همین دلیل به مینای دندان آسیب وارد نمی‌کند. از معایب آن باید به تغییر تدریجی رنگ دندان، نیاز به تعویض و مقاومت کمتر نسبت به لمینت اشاره داشته باشیم.
 
کامپوزیت دندان
 

بليچينگ خانگي


بليچينگ خانگي یا هوم بليچينگ پراکسید با غلظت 3 تا 20 درصد بکارگرفته می‌شود در صورتی که در مطب این غلظت به عدد 15 تا 43 درصد می‌رسد. متریال در صورتی که زمان بیشتری روی دندان قرار گیرند دندان‌ها را سفیدتر خواهند کرد. در بلیچینگ خانگی یک پلاک شبیه به محافظ دندان به مراجع داده می‌شود که دندان‌ها را در بر می‌گیرد تا به هنگام بلیچ کردن از آن استفاده کند. بسته به نوع محصول و وضعیت دندان فرد باید چند ساعت در طول روز مواد را روی دندان خود قرار دهد. این کار را می‌توانید با توجه به وضعیت دندان و دستور العمل دندانپزشک به مدت یک ماه انجام دهید. دقت داشته باشید تا پلاک دقیقا اندازه دهان باشد در غیر این صورت متریال از آن بیرون زده و باعث سوزش لثه می‌شود.
 

لمینت دندان


یکی از روش‌های سفید کردن دندان استفاده از لمینت است، ونیر پرسلن یک لایه نازک دندانی است که برای ایجاد لبخندی زیبا به ترمیم عیوب ظاهری دندان پرداخته و به شکلی تخصصی قالبی مناسب برای دندان ایجاد کرده و روی آن نصب می‌شود. این روش بهترین روش برای سفید کردن دندان به شمار می‌رود که اصولا قیمت بالایی داشته اما مقاومت زیادی در برابر ساییدگی و ضربه از خود نشان می‌دهد. زیبایی چشمگیر و طبیعی داشته و در 2 جلسه به راحتی قابل انجام است. بدون نیاز به بی حسی صورت گیرده اما غیر قابل بازگشت بوده و همواره نیاز به مراقبت از دندان دارد. برای آگاهی از قیمت لمینت دندان بهتر است با مراکز معتبر تماس بگیرید.
 
لمینت دندان
 

آموزش سفید کردن دندان


به منظور سفید کردن دندان روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به راحتی با بهرمندی از آن‌ها تیرگی و زردی دندان‌های خود را از بین ببرید.
 

سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر نمک دریا


برای سفید کردن دندان با جوش شیرین و خمیر نمک دریا اقدامات زیر را انجام دهید:
   1- 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چایخوری نمک دریا و مقدار آب مخلوط کنید.
   2- سپس خمیر بدست آمده را روی مسواک بمالید و حدود 2 دقیقه مسواک بزنید.
   3- سپس آن را شسته و با خمیر دندان مسواک کنید.
 

سفید کردن دندان با خمیر آب لیمو و جوش شیرین


با استفاده از خمیر آب لیمو و جوش شیرین نیز این امکان را دارید تا به راحتی دندان خود را سفید کنید:
   1- 1 قاشق چایخوری آب لیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید.
   2- با خمیر بدست آمده مسواک حدود 2 دقیقه مسواک بزنید.
   3- دهان خود را به خوبی شسته و سپس به با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
 

سفیدی دندان با زرد چوبه


با بهرمندی از پودر زرد چوبه، روغن نارگیل، روغن دارچین و ... این امکان را دارید تا دندان‌های خود را سفید کنید:
   1- 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چای خوری زرد چوبه و چند قطره روغن چوب دارچین مخلوط کنید.
   2- با خمیر بدست آمده چند دقیقه مسواک زده و سپس دهان خود را بشویید.
   3- در نهایت با خمیر دندان معمولی مسواک کنید.
 

برای سفید شدن دندان چیکار کنیم


برای سفید شدن دندان راهکارهای گوناگونی وجود دارد، بر این اساس روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد که به طور موقت دندان را سفید می‌کنند. در صورتی که به دنبال روش‌های طولانی مدت و دائمی هستید بهتر است به دندانپزشکی‌های معتبر در این زمینه مراجعه کرده و از سوی متخصصین مشاوره دریافت کرده و با توجه به نظر آن‌ها از بهترین روش‌های سفیدی دندان بهرمند شوید تا بدین ترتیب به راحتی زیبایی و سفیدی را به دندان‌های خود بازگردانید.
 

آیا دندان روکش شده را میتوان بلیچینگ کرد


در جواب به این سوال باید گفت که خیر نمی‌توان دندان روکش شده را بلیچینگ کرد، روکش غیر قابل نفوذ ساخته شده و معمولا جنسی نفوذ ناپذیر و سرامیکی دارد به همین دلیل ژل سفید کننده نمی‌تواند به آن نفوذ کرده و رنگ اصلی دندان را تغییر دهد. همچنین نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که روکش ثابت بوده و پس از نصب آن قابلیت تغییر نخواهد بود.
کد مطلب: 80682
برچسب ها: رپورتاژ رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام