۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰

اگر رژیم غذایی سالمی دارید، آیا نیاز به مصرف مکمل دارید؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف مقادیر زیادی ویتامین C می‌تواند سرماخوردگی را از بین ببرد، وجود ندارد و به گفته سیلویس، کمک چندانی به بهبودی بیماری نمی‌کند.
اگر رژیم غذایی سالمی دارید، آیا نیاز به مصرف مکمل دارید؟

مکمل‌های ویتامین یک تجارت بزرگ هستند و آمریکایی‌ها تقریباً 45 میلیارد دلار از بیش از 177 میلیارد دلار در سراسر جهان را برای قرص‌ها، آدامس‌ها و پودرهایی که برای تقویت سلامتی هستند، هزینه می‌کنند.

حدود 59 میلیون آمریکایی به طور منظم از نوعی ویتامین یا مکمل استفاده می‌کنند و به طور متوسط ​​سالانه 510 دلار خرج می‌کنند.

اما کارشناسان می‌گویند که اکثر مردم این پول را هدر می‌دهند!

 
 

۱. رژیم غذایی سالم حرف اول را می‌زند


دکتر متیو سیلویس، نایب رئیس عملیات بالینی برای خانواده سلامت خانواده و پزشکی اجتماعی، گفت: یک رژیم غذایی متعادل روزانه تمام مواد مغذی را که یک فرد معمولاً برای حفظ سلامتی خود به آن نیاز دارد را فراهم می‌کند. 

سیلویس در یک بیانیه خبری گفت: «اگر یک رژیم غذایی متعادل دارید و می‌توانید غذاهای مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غیره بخورید، نیازی به مصرف مولتی ویتامین یا مکمل ندارید».

وی ادامه داد: «پاسخ کلی این است که بیشتر مردم با وجود صنعت چند میلیارد دلاری که صنعت ویتامین‌ها و مکمل‌ها است، به آنها نیاز ندارند. اما افرادی نیز وجود دارند که نیاز به مصرف مولتی ویتامین یا مکمل دارند.»

 
 

۲. چه کسانی به مکمل نیاز دارند؟


افرادی که به مکمل‌های خاصی نیاز دارند عبارتند از:

•  زنان باردار که برای جلوگیری از نقایص مادرزادی به اسید فولیک نیاز دارند.

•  سالمندان مبتلا به پوکی استخوان که می‌توانند از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D بهره‌مند شوند.

•  وگان‌ها یا افراد مبتلا به بیماری سلیاک که برای تکمیل مواد مغذی که از رژیم غذایی خود جذب نمی‌کنند به مولتی ویتامین نیاز دارند.

سیلویس، که همچنین به عنوان مدیر پزشکی پزشکی ورزشی مراقبت‌های اولیه در Penn State Health فعالیت می‌کند، گفت: ورزشکارانی که به طور منظم در تمرینات تخلیه و رقابت شدید شرکت می‌کنند، ممکن است برای روی آوردن به برخی مکمل‌ها نیز توجیه شوند.

او گفت: "به طور مثال بازیکنان حرفه‌ای هاکی روزانه مقدار باورنکردنی سوخت می‌سوزانند و توده عضلانی از دست می‌دهند. احتمالا نمی‌توانند به اندازه کافی مرغ، استیک و پروتئین بخورند تا این کمبود را جبران کنند. آنها اغلب با شیک‌های پروتئینی مکمل این کمبود را جبران می‌کنند، زیرا این یک راه سریع و آسان برای حفظ پروتئین مصرفی است.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است آیا همه ورزشکاران باید شیک پروتئین مصرف کنند؟ مطلقاً نه. 

 
 

۳. با پزشک خود صحبت کنید


سیلویس می‌گوید که بهتر است قبل از مراجعه به مرکز تغذیه، داروخانه یا سوپرمارکت، با پزشک خود در مورد اینکه آیا به ویتامین یا مکمل نیاز دارید مشورت کنید.

اگر بدن شما به ماده مغذی خاصی نیاز نداشته باشد، به احتمال زیاد مقدار اضافی آن دفع می‌شود.

اساساً، پولی که برای اکثر مکمل‌های غیرضروری خرج می‌شود مستقیماً به توالت می‌رود.

سیلویس گفت: "اگر یک رژیم غذایی متعادل دارید، ویتامین‌ها و مواد معدنی را که از طریق مصرف مولتی ویتامین دریافت می‌کنید به معنای واقعی کلمه دفع می‌کنید. شما فقط می‌توانید مقدار مشخصی را جذب کنید، و زمانی که از این حد گذشت، فقط ویتامین را دفع می‌کنید.

وی افزود: بنابراین، این ذهنیت که "اگر چیزی خوب است، بیشتر مصرف کنیم" درست نیست.

به عنوان مثال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف مقادیر زیادی ویتامین C می‌تواند سرماخوردگی را از بین ببرد، وجود ندارد و به گفته سیلویس، کمک چندانی به بهبودی بیماری نمی‌کند.

سیلویس می‌گوید: «بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا ویتامین C واقعاً مدت زمان ابتلای شما به بیماری را تغییر می‌دهد یا خیر، وجود دارد. اما مانند سایر ویتامین‌ها، اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل با میوه‌ها و سبزیجات داشته باشید، نیازهای غذایی خود را روزانه تامین خواهید کرد.

 
 

۴. مکمل‌ها می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند


وی خاطر نشان می‌کند که، مصرف بیش از حد ویتامین‌های خاص ممکن است واقعا برای سلامتی افراد مشکلات جدی به وجود بیاورد. 

به عنوان مثال، مصرف زیاد ویتامین A می‌تواند منجر به یک بیماری سمی به نام هیپرویتامینوز شود که منجر به مشکلات بینایی و تغییرات پوستی، درد استخوان و حتی آسیب کبدی شود.

 
 

۵. مکمل‌های بی‌خطر بخرید


سیلویس گفت: اگر فردی قصد مصرف مکمل‌ها را دارد، باید مطمئن شود که چیزی که مصرف می‌کند تا حد امکان ایمن است.

سیلویس تاکید می‌کند: هنگام خرید ویتامین‌ها، مصرف کنندگان باید به دنبال علامت تایید شده فارماکوپیه ایالات متحده بر روی محصول باشند تا اطمینان حاصل کنند که آنچه روی برچسب است واقعاً در محصول است.

افرادی که تقویت کننده‌های ورزشی را می خرند باید به دنبال محصولات تایید شده توسط NSF Certified for Sport باشند. (NSF Certified for Sport یک سازمان غیرانتفاعی که به استانداردهای سختگیرانه ای برای مکمل ها نیاز دارد.)
کد مطلب: 80796
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام