۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۲

پیاده‌روی ممکن است برای درمان کمردرد معجزه کند

ایتنا - تحقیقات جدید در استرالیا نشان می‌دهد افرادی که فعالیت پیاده روی را شروع کرده‌اند، نسبت به افرادی که این فعالیت را انجام نداده‌اند، دوره‌های مکرر کمردرد را برای مدت طولانی‌تری دور نگه داشته‌اند.
پیاده‌روی ممکن است برای درمان کمردرد معجزه کند

اگر از کمردرد بهبود یافته‌اید، سعی کنید برای جلوگیری از عود مجدد آن پیاده‌روی کنید. تحقیقات جدید در استرالیا نشان می‌دهد افرادی که فعالیت پیاده روی را شروع کرده‌اند، نسبت به افرادی که این فعالیت را انجام نداده‌اند، دوره‌های مکرر کمردرد را برای مدت طولانی‌تری دور نگه داشته‌اند.

مارک هنکاک، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد فیزیوتراپی در دانشگاه مک کواری در سیدنی، گفت:« ما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا پیاده‌روی برای پیشگیری از کمردرد بسیار مفید است، اما احتمالاً شامل ترکیبی از حرکات نوسانی ملایم، بارگذاری و تقویت ساختارها و عضلات ستون فقرات، آرامش و کاهش استرس و رهایی اندورفین است.»

بیش از 800 میلیون نفر در سراسر جهان از کمردرد رنج می‌برند. در 7 مورد از 10 بیمار، درد کاهش می‌یابد اما بعداً عود می‌کند. برنامه‌های ورزشی ویژه، همراه با آموزش بیماران در مورد کمردرد، معمولاً بخشی از مراقبت‌های استاندارد با هدف جلوگیری از عود است.

هنکاک در بیانیه خبری Macquarie بیان کرد: «پیاده‌روی یک ورزش کم‌هزینه، در دسترس و ساده است که تقریباً همه می‌توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی آن را انجام دهند.»

 


در کارآزمایی جدید، 701 بزرگسال که اخیراً از یک دوره کمردرد بهبود یافته بودند، به طور تصادفی در یک برنامه پیاده روی فردی و شش جلسه آموزشی تحت هدایت فیزیوتراپیست در مدت شش ماه قرار گرفتند، یا در گروه کنترل که هیچ کدام را نداشتند.

هنکوک در ارتباط با نتایج گفت: «گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل، دردهای محدودکننده فعالیت کمتری داشت و دوره متوسط طولانی‌تری قبل از عود داشتند با میانگین 208 روز در مقایسه با 112 روز» 
این یافته‌ها در 19 ژوئن در مجله The Lancet منتشر شد. دکتر ناتاشا پوکووی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت که فواید پیاده روی فراتر از از بین بردن درد است.

پوکووی، که عضو فوق دکتری در مک کواری است، گفت: «این نه تنها کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشید، بلکه نیاز آنها را هم برای جستجوی حمایت‌های درمانی کاهش یافت و زمان مرخصی از کار را تقریباً به نصف کاهش داد.»  
هنکوک افزود:« البته، ما همچنین می‌دانیم که پیاده روی فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله سلامت قلب و عروق، تراکم استخوان، وزن سالم و بهبود سلامت روان.»
کد مطلب: 79896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام