۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷

امضای قرارداد OpenAI با دو شرکت رسانه‌ای برای آموزش هوش مصنوعی

ایتنا - ارزش قرارداد News Corp با OpenAI طی پنج سال آینده 250 میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که اعتقاد بر این است که قرارداد با فایننشال تایمز به ارزش 5 تا 10 میلیون دلار خواهد بود.
امضای قرارداد OpenAI با دو شرکت رسانه‌ای برای آموزش هوش مصنوعی
دو شرکت رسانه‌ای دیگر هم با OpenAI موافقت‌نامه‌های مجوزدهی امضا کرده‌اند که به آن اجازه می‌دهد از محتوای آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند و در ChatGPT به اشتراک گذاشته شود.
 
به گزارش ایتنا، شرکت‌های آتلانتیک و وکس مدیا (شرکت مادر وبسایت خبری Verge) انعقاد قراردادهایی را با OpenAI اعلام کردند.
 
OpenAI به سرعت در حال امضای شراکت در سراسر جهان رسانه است زیرا به دنبال کسب مجوز استفاده از داده‌ها برای آموزش مدل‌هایش و اجتناب از دعاوی حقوقی مرتبط با کپی‌رایت است. این شرکت اخیراً قراردادهایی با شرکت‌های News Corp (مالک نشریات وال‌استریت‌ژورنال، نیویورک‌پست و دیلی‌تلگراف)، اکسل اسپرینگر (مالک نشریات بیزینس اینسایدر و پولیتیکو)، شرکت DotDash Meredith (مالک نشریات مردم، خانه‌ها و باغ‌های بهتر، اینپوستوپدیا، Food & Wine، و InStyle)، فایننشال تایمز، و آسوشیتدپرس منعقد کرده است.
 
به نظر می‌رسد ارزش این قراردادها بر اساس تعداد نشریات گنجانده شده تنظیم شده است. طبق گزارش ژورنال، ارزش قرارداد News Corp با OpenAI طی پنج سال آینده 250 میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که اعتقاد بر این است که قرارداد با فایننشال تایمز به ارزش 5 تا 10 میلیون دلار خواهد بود. این در حالیست که شرایط قراردادها با The Atlantic و Vox Media فاش نشده است.
 
این توافق‌نامه همچنین نحوه نمایش محتوای این ناشران در ChatGPT را تحت پوشش قرار می‌دهد. محتوای شرکت‌های Vox Media - شامل مقالات وبسایتهای ورج، Vox، New York Magazine، Eater، SBNation، و بایگانی‌های آنها – و شرکت The Atlantic در صورت مورد استناد قرار گرفتن، پیوندهای انتساب دریافت خواهند کرد.
 

لورن استارک، سخنگوی ووکس مدیا، از بیان شرایط این معامله خودداری کرد. ووکس مدیا در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است که از فناوری OpenAI برای «تقویت محصول تجاری وابسته خود، موسوم The Strategist Gift Scout» و گسترش پلت‌فرم داده‌های تبلیغاتی خود، Forte، استفاده خواهد کرد.
 
همچنین به نظر می‌رسد که این قراردادها از OpenAI در برابر دعاوی حقوقی حق چاپ (کپی‌رایت) محافظت می‌کنند. تولیدکنندگان محتوا، از کمدین‌ها گرفته تا روزنامه‌ها، استدلال کرده‌اند که آموزش یافتن ابزارهای OpenAI با استفاده از آثار آنها - و متعاقباً توانایی ChatGPT برای استناد کردن به بخش‌هایی از آثارشان - نقض حق کپی‌رایت آنهاست.
 
نیویورک تایمز در حال حاضر از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض کپی‌رایت در ChatGPT و کوپایلوت مایکروسافت شکایت کرده است. این روزنامه گفته است که تاکنون 1 میلیون دلار برای این شکایت هزینه کرده است. نیویورک دیلی نیوز، شیکاگو تریبون، اینترسپت و شش ناشر دیگر بعداً با ادعاهای مشابهی شکایت کردند.
کد مطلب: 79175
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام