۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۴

آکورا کانسپت پرفورمنس EV، رقیبی ترسناک برای خودروهای الکتریکی لوکس

ایتنا - این خودروهای الکتریکی جدید در مرکز جدید خودروهای برقی هوندا در اوهایو تولید خواهند شد، که همچنین شامل یک کارخانه تولید باتری در مجاورت آن خواهد بود که به طور مشترک توسط LG Energy Solution و هوندا توسعه داده شده است.
آکورا کانسپت پرفورمنس EV، رقیبی ترسناک برای خودروهای الکتریکی لوکس
آکورا از پیشتازان صنعت خودروهای الکتریکی به شمار نمی‌رود. این برند لوکس هوندا دیرهنگام وارد دنیای خودروهای الکتریکی شد و در اوت 2023 با اولین خودروی برقیش، با نام آکورا ZDX، حضور خود را در این بخش احساس کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، آکورا ZDX و پسر عموی آن - هوندا پرولوگ - هر دو نتیجه همکاری هوندا با جنرال‌موتورز بودند که برای این خودروساز ژاپنی این امکان را فراهم آورد تا از پلت‌فرم Ultium جنرال‌موتورز برای خودروهای الکتریکی استفاده کند.
 
 
هنگامی که اوایل سال جاری میلادی اولین تست‌های عمومی با آکورا ZDX 2024 انجام شد حس غالب این بود که این وسیله‌نقلیه در بهترین حالت یک چاره موقت است تا برای آکورا امکان ورود به دنیای خودروهای برقی را فراهم بیاورد. هوندا همچنین تایید کرد که ترکیب راحت آن با پلتفرم Ultium جنرال‌موتورز فراتر از نسل اول هوندا پرولوگ و آکورا ZDX نخواهد بود. این همچنین نشانه روشنی بود که هوندا روی پلت‌فرم EV خود کار می‌کرد.
 
 به نظر می‌رسد این پلت‌فرم جدید EV کاملاً در مراحل پایانی به نتیجه رسیدن است، زیرا آکورا در 9 اوت 2024 تیزری از آنچه به نظر می‌رسید یک خودروی الکتریکی مفهومی جدید به نام Acura Performance EV Concept است منتشر کرد. یک هفته بعد، در 15 اوت 2024، آکورا سرانجام این خودروی مفهومی برقی کاملاً جدید را رونمایی کرد. آکورا کانسپت پرفورمنس EV خود را به عنوان یک شاسی‌بلند «با طراحی دراماتیک» توصیف می‌کند که زیربنای نسل بعدی خودروی تمام الکتریکی خود را شکل خواهد داد که عرضه آنها برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.
 
 
 
دانستنی‌هایی درباره آکورا کانسپت پرفورمنس EV
 
آکورا کانسپت پرفورمنس EV یک خودروی شاسی‌بلند برقی (EV-SUV) کاملاً جدید است که توسط استودیوی طراحی آکورا در لس‌آنجلس کالیفرنیا طراحی شده است. در حالی که هوندا از افشای برگه مشخصات این خودرو خودداری کرده اما این شرکت فاش کرده است که این خودرو بر روی چرخ‌های بزرگ 23 اینچی که با لاستیک‌های اسپورت  295/35R23 محصور شده‌اند سوار خواهد شد.
 
این شرکت همچنین تایید کرده است که این خودروهای الکتریکی جدید در مرکز جدید خودروهای برقی هوندا در اوهایو تولید خواهند شد، که همچنین شامل یک کارخانه تولید باتری در مجاورت آن خواهد بود که به طور مشترک توسط LG Energy Solution و هوندا توسعه داده شده است.
کد مطلب: 80504
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام