۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۰

جرئیاتی درباره کاشت دومین تراشه نورالینک در مغز بیمار

ایتنا - مدت کوتاهی پس از عمل جراحی، زمانی که برخی از الکترودها از مغز او پسروی کردند، مشکلاتی ظاهر شد. این مشکل تا حدودی بعداً با اصلاح الگوریتم برای حساس‌تر کردن ایمپلنت‌ها برطرف شد.
جرئیاتی درباره کاشت دومین تراشه نورالینک در مغز بیمار
ایلان ماسک به مجری پادکست لکس فریدمن گفت که تراشه مغزی نورالینک به عنوان بخشی از آزمایش اولیه انسانی در بیمار دوم کاشته شده است. به گزارش رویترز، این شرکت زمان انجام جراحی یا نام دریافت‌کننده را فاش نکرده است.
 
به گزارش ایتنا، ماسک گفت 400 الکترود از 1024 الکترود کاشته‌شده روی مغز بیمار دوم کار می‌کنند. او گفت: «نمی‌خواهم بدبین باشم، به نظر می‌رسد که خیلی خوب پیش رفته است. سیگنال‌ها و الکترودهای زیادی وجود دارد. بسیار خوب کار می‌کند».
 
این دستگاه برای بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی این امکان را فراهم می‌آورد تا بازی‌های ویدئویی انجام دهند، از اینترنت استفاده کنند و دستگاه‌های الکترونیکی را تنها با استفاده از افکار خود کنترل کنند. در ماه مه، این شرکت اعلام کرد که در آزمایش‌ها پس از تایید FDA، «در حال پذیرش درخواست شرکت‌کننده دوم است».
 
نولان آرباو، اولین بیمار شرکت‌کننده در ایمپلنت نورالینک، این جراحی را «فوق‌العاده آسان» توصیف کرد. در یک دمو، این شرکت نشان داد که چگونه آرباو توانست مکان‌نما (کورسر) را در نقاط مختلف صفحه‌نمایش یک لپ‌تاپ حرکت دهد، یک دستگاه موسیقی روی صفحه‌نمایش را مکث (پاز) دهد و بازی‌های شطرنج و Civilization VI را انجام دهد.
 

خود آرباو با ماسک و فریدمن در پادکست ماراتن شرکت کرد. او گفت که این دستگاه برایش این امکان را فراهم می‌آورد تا هر چیزی را فقط با فکر کردن به آن بر روی صفحه‌نمایش کامپیوتر به عمل بدل کند، و به کاهش اتکای او به مراقبان کمک نماید.
 
با این حال، مدت کوتاهی پس از عمل جراحی، زمانی که برخی از الکترودها از مغز او پسروی کردند، مشکلاتی ظاهر شد. این مشکل تا حدودی بعداً با اصلاح الگوریتم برای حساس‌تر کردن ایمپلنت‌ها برطرف شد. نورالینک به FDA گفت که در یک عمل جراحی ثانویه، رشته‌های ایمپلنت را عمیق‌تر در مغز بیمار قرار می‌دهد تا از حرکت آنها، به اندازه‌ای که در مورد آرباو اتفاق افتاد، جلوگیری کند.
 
نورالینک قبلاً ایمپلنت خود را روی حیوانات، از جمله شامپانزه‌ها، آزمایش کرده بود، و دولت آمریکا تحقیقاتی درباره برخی از این عمل‌های آزمایشی انجام داده است.
 
با وجود این مسائل، این شرکت گفت که بیش از 1000 داوطلب برای دومین آزمایش جراحی خود داشته است. ماسک گفت که انتظار دارد نورالینک تراشه‌های خود را تا پایان سال 2024 در هشت بیمار دیگر کاشت کند.
 
کد مطلب: 80216
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام