۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۱
بالاخره در سال 2024

نوت‌پد مایکروسافت به قابلیت بررسی املا مجهز شد

ایتنا - مایکروسافت قصد دارد در اواخر سال جاری اپ وردپد را از ویندوز 11 حذف کند، و از اینرو در حال کار بر روی تقویت نوت‌پد است.
نوت‌پد مایکروسافت به قابلیت بررسی املا مجهز شد
نوت‌پد (Notepad)، ویرایشگر متن مایکروسافت، بیش از 40 سال پس از راه‌اندازی این نرم‌افزار در سال 1983، به قابلیت غلط‌گیری املایی (spellcheck) مجهز شد. یادآوری آن خالی از لطف نیست که رونالد ریگان هنوز در سال 1983 رئیس‌جمهور بود و سناریوی فیلم شکارچیان روح (Ghostbusters)، با درخشش ادی مورفی، هنوز ساخته نشده بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، مایکروسافت به تازگی ابزار جدید بررسی املا را در اپ Notepad در ویندوز 11 عرضه کرده است و همانطور که از آن انتظار می‌رفت کار می‌کند. این ابزار به طور خودکار اشتباهات املایی را بررسی می‌کند. این شرکت آزمایش این قابلیت را، تا حدی که نیاز به آزمایش داشت، در ماه مارس آغاز کرد و اکنون مدتیست که بی‌سروصدا در حال به‌روزرسانی این نرم‌افزار است.
 
این قابلیت تقریباً همان کاری را انجام می‌دهد که در نرم‌افزار ورد و مرورگر اج دیده‌ایم. کلمات دارای غلط املایی با یک زیر خط قرمز برجسته می‌شوند. وقتی دو بار روی کلمه‌ای که غلط املایی دارد راست‌کلیک می‌کنید، لیستی از گزینه‌های دارای املای صحیح به عنوان جایگزینی برای آن به شما نمایش داده می‌شود. مایکروسافت همچنین قابلیت تصحیح خودکار را به آن اضافه کرده است که به طور خودکار خطاها را برطرف می‌کند.
 

یک نکته جالب این است که در نوت‌پد می‌توانید بررسی املا را بر اساس نوع فایل از طریق منوی تنظیمات غیرفعال کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید این قابلیت را برای فایل‌هایی با پسوند md. یا srt. خاموش کنید. با انواع فایل های مرتبط با کدگذاری، مانند فایل‌های گزارش، به طور خودکار غیرفعال می‌شود. همچنین در نوت‌پد، در مقایسه با ورد، یک کلیک اضافی برای جایگزینی یک خطای املایی لازم است.
 
مایکروسافت قصد دارد در اواخر سال جاری اپ وردپد (WordPad) را از ویندوز 11 حذف کند، و از اینرو در حال کار بر روی تقویت نوت‌پد است. نوت‌پد پیش از این به ویژگی‌های حالت تاریک، برگه‌های واقعی (actual tabs)، شمارشگر تعداد کاراکترها و یک فیجت اسپینر مجازی مجهز شده بود. همچنین پس از افزوده شدن کوپایلوت به ویندوز قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز به آن اضافه شده است.
کد مطلب: 79769
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام