۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵

راهنمایی نهایی خرید یو پی اس: همه آنچه باید از انتخاب تا نصب بدانید

یو پی اس یکی از قطعات الکتریکی مهم در انواع وسایل و تجهیزات برقی است. وجود این قطعه می‌تواند از آسیب‌های ناشی از قطعی و نوسان برق در تجهیزات مختلف جلوگیری کند. ما در ادامه مطلب قصد داریم در مورد نکات مهم در انتخاب یو پی اس و خرید آن با شما صحبت کنیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.
راهنمایی نهایی خرید یو پی اس: همه آنچه باید از انتخاب تا نصب بدانید
---------------- رپورتاژ آگهی -----------------

یو پی اس یکی از قطعات الکتریکی مهم در انواع وسایل و تجهیزات برقی است. وجود این قطعه می‌تواند از آسیب‌های ناشی از قطعی و نوسان برق در تجهیزات مختلف جلوگیری کند. ما در ادامه مطلب قصد داریم در مورد نکات مهم در انتخاب یو پی اس و خرید آن با شما صحبت کنیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.
 

یو پی اس چیست و چه مشاغلی به آن احتیاج دارند؟


یو پی اس قطعه‌ای الکترونیکی است که با نام منبع تغذیه بی‌وقفه نیز شناخته می‌شود. زمانی که برق مورد نیاز وسیله الکتریکی بنا به هر دلیلی قطع شود، این قطعه می‌تواند برق مورد نیاز آن را تأمین کند. به علاوه می‌تواند مانع از ورود نویز‌ها به دستگاه و ایجاد اختلالات در آن‌ها شود. از طرفی بعد از وصل شدن برق دستگاه، می‌تواند به تنظیم و ثابت نگه داشتن برق شبکه بپردازد.
در واقع می‌توان گفت این قطعه یک دستگاه برای ذخیره کردن برق ۲۲۰ ولت است. یو پی اس در وسایل برقی حساس مانند مزارع ارز دیجیتال، دیتا سنتر‌ها، سیستم‌های اداری و غیره به کار گرفته می‌شود تا در مواقع قطعی برق دستگاه از کار نیوفتد. مهمترین و کاربردی‌ترین یو پی اس، یو پی اس آسانسور است که تقریباً زندگی روزمره افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
استفاده از ups در بعضی از دستگاه‌ها مانند مصارف خانگی، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های بانکی و غیره ضروری و حیاتی است. در ادامه به معرفی برخی از مشاغلی که به این قطعه برقی نیاز دارند، خواهیم پرداخت.
 

دیتا سنتر‌ها و اتاق سرور


دیتا سنتر‌ها و یا مرکز اطلاعات و همچنین اتاق سرور، اطلاعات مهم و زیادی را در خود جا داده‌اند که باید از آن‌ها محافظت شود. قطعی ناگهانی برق می‌تواند بسیاری از این دستگاه‌های ذخیره اطلاعات را با خطر از بین رفتن اطلاعات مواجه کند. بنابراین استفاده از قطعاتی مانند یو پی اس در اینگونه مشاغل بسیار ضروری است. با این کار تا حد زیادی از آسیب‌های قطع ناگهانی برق، نویز و یا نوسانات جریان برق شهری می‌توان جلوگیری کرد. همچنین این مشاغل با استفاده از قطعاتی مانند ups در زمان قطعی برق می‌توانند به فعالیت عادی و روتین خود ادامه دهند.
 
دیتاسنتر و یو پی اس
 

تجهیزات پزشکی


تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها از دیگر وسایل ضروری و حیاتی هستند که نباید از کار افتاده و قطع شوند. قطعی برق در مراکز بیمارستانی ممکن است آسیب‌ها و خطرات جدی زیادی در پی داشته باشد. بنابراین در همه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی از قطعه یو پی اس استفاده می‌شود. در این صورت در زمان قطعی برق شاهد ادامه فعالیت دستگاه‌های پزشکی خواهیم بود.
 

سیستم‌های صنعتی


در صنایع مختلف نیز از دستگاه‌ها و تجهیزات کوچک و بزرگی استفاده می‌شود که قطع شدن آن‌ها باعث فلج شدن یک کارخانه یا یک صنعت خواهد شد. از طرفی قطعی ناگهانی برق می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به دستگاه‌های صنعتی وارد کند. بنابراین در سیستم‌های صنعتی نیز باید از قطعه یو پی اس استفاده شود. سیستم‌های صنعتی شامل دفاتر خدمات پستی، شرکت‌ها و کارخانجات، بخش‌های مالی اداری و حتی اتاق فرمان کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌شود.
 

نکات مهم در انتخاب یو پی اس


تا اینجا متوجه اهمیت و ضرورت وجود قطعه الکتریکی یو پی اس در تمامی دستگاه‌های برقی شدید.‌ اما نکته مهم، انتخاب یو پی اس مناسب با دستگاه مورد نظرتان است. برای انتخاب در میان انواع مختلف دستگاه‌های یو پی اس باید به نکات مهمی توجه داشته باشید از جمله این نکات می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:
   1- انواع ups با توجه به تکنولوژی: بر این اساس یو پی اس‌ها به انواع مختلفی از قبیل آنلاین، آفلاین، تک فاز، سه فاز، ترانس بیس یا ترانس لس تقسیم می‌شوند.
   2- نوع و میزان انرژی مورد نیاز دستگاه‌های متصل به یو پی اس
   3- محل نصب و نگهداری از یو پی اس: محل نصب در انتخاب نوع ups بسیار مهم است. با توجه به نوع طراحی و مدل یو پی اس، مشخصات فیزیکی آن و محل نگهداری هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود.
   4- سابقه شرکت و برند تولید‌کننده یو پی اس مورد نظر
 
نکات مهم در خرید یو پی اس
 

نکات مهم در خرید پو پی اس


برای خرید دستگاه یو پی اس که متناسب با دستگاه مورد نظرتان باشد، باید به نکات مهم و موارد زیادی توجه داشته باشید. اولین و مهمترین نکته در خرید یو پی اس، نوع دستگاه مورد نظرتان و میزان مصرف انرژی آن است. همانطور که می‌دانید برق دستگاه‌هایی مانند تجهیزات بیمارستانی و یا صنعتی به انرژی برق با ولتاژ و قدرت بالایی نیاز دارند. بنابراین یو پی اس انتخابی شما باید قدرت تولید و کنترل جریان مورد نیاز را داشته باشد. خرید یو پی اس با قدرت و توان مصرفی متناسب با دستگاه، می‌تواند باعث کاهش مصرف برق، صرفه‌جویی در تولید انرژی و طول عمر بالاتر قطعه یو پی اس شود. نکته مهم دیگر که در قیمت یو پی اس نیز مؤثر خواهد بود، امکان تنظیم پارامتر‌ها است. یک قطعه یو پی اس از پارامتر‌های مختلفی تشکیل می‌شود که این پارامتر‌ها یا توسط کارخانه تولید‌کننده تنظیم می‌شوند و یا قابلیت تنظیم توسط کاربر نهایی را دارند. در ادامه موارد دیگری را که باید در خرید ups مدنظر داشته باشید، بیان خواهیم کرد.
 

قابلیت باتری داخلی یا خارجی


یکی دیگر از مواردی که باید در خرید یو پی اس رعایت شود، قابلیت باتری داخلی یا خارجی است. این امر خصوصاً زمانی که قصد خرید یو پی اس با آمپر و ظرفیت بالا دارید، بسیار مهم است. معمولاً در توان‌های بالا از باتری‌هایی با حجم زیاد استفاده می‌کنند. زمانی که از باتری خارجی یا اکسترنال استفاده شود، به کابینت باتری نیاز خواهید داشت. اما در توان‌های پایین از یک باتری داخلی استفاده می‌شود تا فضای کمتری را اشغال کند.
 

خدمات و پشتیبانی


در خرید یو پی اس باید به خدمات و گارانتی محصول خریداری شده، توجه زیادی داشته باشید. به طور معمول یو پی اس‌هایی که تولید داخل هستند، از گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر و بیشتری برخوردار هستند. در کنار این مزیت‌ها، قیمت یو پی اس تولید داخل کشور به صرفه‌تر خواهد بود.
در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نحوه انتخاب و خرید یو پی اس آشنا کنیم. شما می‌توانید برای مشاوره و دریافت قیمت یا خرید ups از هژیر صنعت بازدید کنید.
کد مطلب: 80703
برچسب ها: رپورتاژ رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام